Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje (CROSBI ID 161696)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje
Pristupnica tematizira , u hrvatskoj pedagogiji, vrlo oskudno bavljenje postmodernom slikom djeteta kao “socijalnog aktera” i “partnera u (vlastitom) odgoju”. Nekritički prihvaćena u pedagogiji i u osnovi antipedagoška, upravo ta slika odgajateljima i učiteljima nudi se kao obvezujuća i iz nje se izvode kriteriji kvalitete pedagoških institucija te kompetencije odgojitelja i učitelja. S obzirom na dalekosežne posljedice zahtjeva za “partnerstvom s djecom i mladima” autorica ukazuje na granice važenja samog pojma “partnerski odnos učitelj – učenik” i na posljedice njegove primjene na sve vrste odnosa odraslih i djece. Iz pedagoške perspektive postavljeno je pitanje: ako odrasli (a posebno roditelji i profesionalni pedagozi – odgojitelji i učitelji) djecu i mlade konfrontiraju s autonomijom i samoodređenjem, ako zahtijevaju ili djecu obvezuju na to, onda autonomija i samoodređenje mijenjaju stranu i postaju izvana postavljeni zahtjev, naložena norma. Ta norma, kao i svaka druga, djeci i mladima može postati veliko opterećenje i štetiti njihovu razvoju. Tko je onda za to odgovoran? Autorica kritičkom analizom teorije Hermana Gieseckea o partnerstvu djece i odraslih, dokazuje ograničeno područje važenja pojma „parnerstva“ u teoriji pedagoškog odnosa i ukazuje na posljedice shvaćanja djeteta kao parnera i prenošenja odgovornosti za učenje i za razvoj na dijete. Rad je teorijski doprinos općoj pedagogiji, teoriji pedagoškog odnosa, školskoj pedagogiji i pedagogiji djetinjstva.
dijete; odgoj; postmoderna slika djeteta; partnerstvo djece i odraslih
nije evidentirano
engleski
Child (student) as a partner in education: critical reflection
nije evidentirano
child; education; postmodern child depiction; partnership between children and adults
nije evidentirano