Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje (CROSBI ID 161696)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bašić, Slavica Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje // Odgojne znanosti, 11 (2009), 279; 285-44

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje

Pristupnica tematizira , u hrvatskoj pedagogiji, vrlo oskudno bavljenje postmodernom slikom djeteta kao “socijalnog aktera” i “partnera u (vlastitom) odgoju”. Nekritički prihvaćena u pedagogiji i u osnovi antipedagoška, upravo ta slika odgajateljima i učiteljima nudi se kao obvezujuća i iz nje se izvode kriteriji kvalitete pedagoških institucija te kompetencije odgojitelja i učitelja. S obzirom na dalekosežne posljedice zahtjeva za “partnerstvom s djecom i mladima” autorica ukazuje na granice važenja samog pojma “partnerski odnos učitelj – učenik” i na posljedice njegove primjene na sve vrste odnosa odraslih i djece. Iz pedagoške perspektive postavljeno je pitanje: ako odrasli (a posebno roditelji i profesionalni pedagozi – odgojitelji i učitelji) djecu i mlade konfrontiraju s autonomijom i samoodređenjem, ako zahtijevaju ili djecu obvezuju na to, onda autonomija i samoodređenje mijenjaju stranu i postaju izvana postavljeni zahtjev, naložena norma. Ta norma, kao i svaka druga, djeci i mladima može postati veliko opterećenje i štetiti njihovu razvoju. Tko je onda za to odgovoran? Autorica kritičkom analizom teorije Hermana Gieseckea o partnerstvu djece i odraslih, dokazuje ograničeno područje važenja pojma „parnerstva“ u teoriji pedagoškog odnosa i ukazuje na posljedice shvaćanja djeteta kao parnera i prenošenja odgovornosti za učenje i za razvoj na dijete. Rad je teorijski doprinos općoj pedagogiji, teoriji pedagoškog odnosa, školskoj pedagogiji i pedagogiji djetinjstva.

dijete; odgoj; postmoderna slika djeteta; partnerstvo djece i odraslih

nije evidentirano

engleski

Child (student) as a partner in education: critical reflection

nije evidentirano

child; education; postmodern child depiction; partnership between children and adults

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (279)

2009.

285-44

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija