Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ocjena utjecaja redizajna poslovnih procesa na efikasnost hrvatske carinske službe (CROSBI ID 358170)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Benazić, Alen Ocjena utjecaja redizajna poslovnih procesa na efikasnost hrvatske carinske službe / Kaštelan Mrak, Marija (mentor); Kaštelan Mrak, Marija (neposredni voditelj). Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2010

Podaci o odgovornosti

Benazić, Alen

Kaštelan Mrak, Marija

Kaštelan Mrak, Marija

hrvatski

Ocjena utjecaja redizajna poslovnih procesa na efikasnost hrvatske carinske službe

Izvorna znanstvena hipoteza rada je da je „...moguće ocijeniti relativnu efikasnost i utvrditi izvore neefikasnosti postojeće organizacije Carinske uprave Republike Hrvatske i njezinih organizacijskih jedinica te na temelju dobivenih rezultata, predložiti novi, procesno orijentiran model organizacije, koji bio izravno i bitno povećao efikasnost hrvatske carinske službe.“ U svrhu dokazivanja temeljne hipoteze, u disertaciji je provedeno usporedno analitičko istraživanje efikasnosti pojedinih carinarnica u Republici Hrvatskoj i istraživanje komparativne efikasnosti carinskih službi država članica Europske unije čime se doprinijelo razvoju znanstvene misli o mogućnostima primjene matematičkih metoda u ocjenjivanju efikasnosti u javnim službama. Znanstveno utemeljeno obrazloženi su razlozi zašto su odabrani pojedini inputi i outputi preko kojih je metodom omeđivanja podataka (DEA) te je komparativnom analizom ocijenjena efikasnost Carinske uprave Republike Hrvatske. Upravo zahvaljujući upotrebi egzaktnih matematičkih metoda dobivene su vrlo konkretne, kvantitativno izražene, smjernice za provođenje mjera za povećanje efikasnosti. Nadalje, potvrđena je i argumentirana teza o utjecaju organizacijskog strukturiranja i upravljanja poslovnim procesima na organizacijsko ponašanje i efikasnost cjelokupnog sustava Carinske uprave. Utvrđeno je da bi uspostava novog modela organizacije rezultirala povećanjem efikasnosti Carinske uprave, no da su nužni preduvjeti punog uspjeha novog modela, kao što su promjena organizacijske kulture i menadžerske vještine (različite od postojećih) najveće prepreke provedbi novog modela. Utvrđeno je da Carinskoj upravi potreban preustroj (reinženjering) poslovnih procesa te je, u skladu s time, autor je izradio prijedlog novog modela organizacije Carinske uprave Republike Hrvatske koncipiran tako da sadrži temeljna načela nove organizacije, ali i sistematičnu razradu nove preraspodjela poslova od razine Središnje uprave, preko regionalnih ureda do razine menadžerskih timova.

Hrvatska carinska služba; redizajn poslovnih procesa; metoda omeđivanja podataka (DEA)

nije evidentirano

engleski

The Impact Evaluation of Business Process Redesign on Croatian Custom Service Efficiency

nije evidentirano

Craotian Custom Service; business process redesign; Data Envelopment Analysis (DEA)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

404

23.02.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija