Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini (CROSBI ID 41256)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Koren, Snježana Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini // Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti / Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir (ur.). Zagreb: Disput, 2009. str. 239-263

Podaci o odgovornosti

Koren, Snježana

hrvatski

Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini

Hrvatski udžbenici povijesti su tijekom posljednjih deset godina prošli kroz sadržajne i metodološke promjene, što im je omogućilo da se u većoj ili manjoj mjeri udalje od snažno kritizirane interpretativne paradigme koja je dominirala u 1990-ima. No u tumačenjima Drugog svjetskog rata u javnom diskursu i dalje postoji snažna ideološka polarizacija koja je osobito vidljiva u debatama o dvije neuralgične točke - 1941. i 1945. godini. U ovom tekstu nastoji se istražiti u kojoj mjeri takva polarizacija utječe na udžbeničke prikaze 1945. godine, odnosno događaja na samom kraju rata i u neposrednom poslijeratnom razdoblju. U članku se analiziraju dva najnovija i najzastupljenija udžbenika povijesti za osnovnu školu, a u fokusu analize su dva aspekta: prvo, ima li u najnovijim udžbenicima razlika u odnosu na interpretativnu matricu iz 1990-ih godina ; drugo, odražava li se u udžbeničkim narativima - u okolnostima udžbeničkog pluralizma - podijeljeno sjećanje na rat. Analiza pokazuje da među proučavanim udžbenicima postoje interpretativne razlike koje u značajnoj mjeri ovise o tome kako se njihovi autori pozicioniraju u odnosu na problematično nasljeđe 1990-ih: da li se nastavljaju na one elemente koji su dominantno oblikovali politiku povijesti tog razdoblja ili od nje čine odmak te u određenoj mjeri čak i propituju njezine ključne elemente.

nastava povijesti, udžbenici, 1945. godina

nije evidentirano

engleski

The history teaching between history and memory. Croatian history textbooks about the 1945th year

nije evidentirano

history teaching, history textbooks, 1945

nije evidentirano

Podaci o prilogu

239-263.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti

Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir

Zagreb: Disput

2009.

978-953-260-105-3

Povezanost rada

Povijest