Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini (CROSBI ID 41256)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Koren, Snježana
hrvatski
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini
Hrvatski udžbenici povijesti su tijekom posljednjih deset godina prošli kroz sadržajne i metodološke promjene, što im je omogućilo da se u većoj ili manjoj mjeri udalje od snažno kritizirane interpretativne paradigme koja je dominirala u 1990-ima. No u tumačenjima Drugog svjetskog rata u javnom diskursu i dalje postoji snažna ideološka polarizacija koja je osobito vidljiva u debatama o dvije neuralgične točke - 1941. i 1945. godini. U ovom tekstu nastoji se istražiti u kojoj mjeri takva polarizacija utječe na udžbeničke prikaze 1945. godine, odnosno događaja na samom kraju rata i u neposrednom poslijeratnom razdoblju. U članku se analiziraju dva najnovija i najzastupljenija udžbenika povijesti za osnovnu školu, a u fokusu analize su dva aspekta: prvo, ima li u najnovijim udžbenicima razlika u odnosu na interpretativnu matricu iz 1990-ih godina ; drugo, odražava li se u udžbeničkim narativima - u okolnostima udžbeničkog pluralizma - podijeljeno sjećanje na rat. Analiza pokazuje da među proučavanim udžbenicima postoje interpretativne razlike koje u značajnoj mjeri ovise o tome kako se njihovi autori pozicioniraju u odnosu na problematično nasljeđe 1990-ih: da li se nastavljaju na one elemente koji su dominantno oblikovali politiku povijesti tog razdoblja ili od nje čine odmak te u određenoj mjeri čak i propituju njezine ključne elemente.
nastava povijesti, udžbenici, 1945. godina
nije evidentirano
engleski
The history teaching between history and memory. Croatian history textbooks about the 1945th year
nije evidentirano
history teaching, history textbooks, 1945
nije evidentirano
Podaci o prilogu
239-263.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti
Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir
Zagreb: Disput
2009.
978-953-260-105-3