Rukotvorstvo u nastavi zavicajne povijesti (CROSBI ID 561465)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Petrović Leš, Tihana
hrvatski
Rukotvorstvo u nastavi zavicajne povijesti
U visokoškolskim i srednjoškolskim programima u sjevernoj Hrvatskoj rukotvorstva su proučavana na razini opisa ili su bila predstavljana na razini opisa hrvatske kulture kao predmeti narodne umjetnosti. U srednjim i osnovnim školama, kako se moglo i pretpostaviti, vise se pozornosti usmjeravalo na praktičnu izradu predmeta. Autorica predlaže učenje rukotvorstava na različite načine, angažiranjem učenika pod vodstvom nastavnika i etnologa iz nadležnih ustanova, primjenjujući etnološke istraživačke metode npr. razgovori s kazivačima. Predlaže se korištenje povijesnih metoda, poput arhivskih istraživanja. Autorica na primjeru istraživanja čipkarstva u Lepoglavi, predlaže uporabu suvremenih etnoloških metoda poput polisistemske koja uključuje sinkronijska i dijakronijska istraživanja polisistema. Polisistem uključuje proizvođače, potrošače i tržište, ustanove poput škola, fakulteta, medija, muzeja, političkih i crkvenih institucija, kulturnih institucija, različitih udruženja, i dr. Takva vrsta istraživanja usmjerava se na promjene na području politike, ideologije ili ekonomije.
rukotvorstvo; nastava zavičajne povijesti
nije evidentirano
engleski
Handicraft in local history teaching
nije evidentirano
handicraft; local history teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
105-116.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prvi hrvatski simpozij o nastavi povijest Zavičajna povijest u interkulturalnom kontekstu : zbornik
Marinović, Marijana ; Roksandić, Drago
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
953-175-213-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
poster
29.02.1904-29.02.2096