Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Müchenska Aakdemija i sredjnoeuropska umjetnost početkom 20. stoljeća (CROSBI ID 561620)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kolešnik, Ljiljana Müchenska Aakdemija i sredjnoeuropska umjetnost početkom 20. stoljeća // Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Muenchenu / Prelog, Petar ; Kraševac, Irena (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2009. str. 16-17

Podaci o odgovornosti

Kolešnik, Ljiljana

hrvatski

Müchenska Aakdemija i sredjnoeuropska umjetnost početkom 20. stoljeća

Tijekom posljednje četvrtine 19. i prvih desetljeća 20. stoljeća brojni poljski, češki, hrvatski, slovenski, mađarski, srpski, bugarski i rumunjski umjetnici – jednako kao i oni iz skandinavskih i baltičkih zemalja – svoje likovno obrazovanje stjecali su ili nadopunjavali studijem na na munchenskoj Akademiji lijepih umjetnosti. Veliki broj inozemnih studenata, koji se u posebno velikom broju slijeva u bavarsku prijestolnicu tijekom 80-ih i 90-ih godina 19. stoljeća, učinio je München značajnim europskim kulturnim središtem, čija se tolerantnost, otvorenost, intelektualna živost i kozmopolitizam nerijetko – posebice u razdoblju prije I. svjetskog rata – uspoređivala s atmosferom Pariza. Ma koliko takove usporedbe bile pretjerane, činjenica je da Münchenu, njegovoj Akademiji i brojnim slikarskim školama gravitira cijelo područje srednje i jugoistočne Europe, te da se umjetnici koji dolaze iz tih regija upravo u Münchenu upoznaju s novim metodama umjetničkog djelovanja i razvijaju nove, moderne oblike kulturne razmjene. Osim usvajanja zanatskih vještina i određenog sustava estetskih vrijednosti, riječ je dakle i o čitavom kompleksu novih kulturoloških iskustva čija je implementacija u lokalnim sredinama – od Poljske, Češke, Mađarske, preko Hrvatske, Slovenije do Srbije i Bugarske – znatno doprinijela stvaranju temeljnih pretpostavki za razvoj institucionalne organizacije svijeta umjetnosti i njegove komunikacijske infrastrukture, ali i određenih teorijskih objašnjenja, koja se mogu pripisati sličnim projekcijama moderniteta. Tema izlaganja jest analiza utjecaja lokalnih političkih, ideoloških, ekonomskih i psihosocijalnih uvjeta na modalitete primjene tih iskustava, te način na koji se generacija umjetnika s početka 20. stoljeća, obrazovana u Parizu, odnosi prema sustavu vrijednosti izniklom iz formalizacije tih utjecaja.

srednja Europa; modernizam; Muenchen; odnos centra i periferije

nije evidentirano

engleski

Munich Academy of Fine Arts and central European Art at the beginning of the 20th Century

nije evidentirano

Central Europe; Muenchen; cetre-periphery relation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

16-17.

2009.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-6106-83-7

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Muenchenu

Prelog, Petar ; Kraševac, Irena

Zagreb: Institut za povijest umjetnosti

Podaci o skupu

Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Muenchenu

predavanje

22.10.2009-23.10.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti