Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Knjižnice za djecu u suvremenoj Europi: interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju (CROSBI ID 162669)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Stričević, Ivanka Knjižnice za djecu u suvremenoj Europi: interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju // Knjižnica, 53 (2009), 1-2; 197-207

Podaci o odgovornosti

Stričević, Ivanka

hrvatski

Knjižnice za djecu u suvremenoj Europi: interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju

Dječje knjižnice u današnjem globalnom informacijskom i multikulturalnom društvu temelje svoj rad na osnovnim načelima osiguravanja pristupa informacijama, pismenosti, učenju i kulturi za sve. Jedna od njihovih bitnih uloga jest odgovoriti na prava i potrebe djece u složenom društvenom kontekstu kojeg određuje potreba za interkulturalnim razumijevanjem i dijalogom. Koncept interkulturalnosti ne stavlja u prvi plan bilo koju kulturu, bilo manjinsku ili većinsku, već njihov suživot, razumijevanje i razmjenu. Kako bi odgovorila na raznovrsne potrebe sve djece, neovisno o vjerskoj, nacionalnoj, jezičnoj ili kulturnoj pripadnosti, dječja knjižnica mora biti odraz različitosti zajednice u kojoj djeluje, otvorena i pristupačna svima. U radu se raspravlja o načinu na koji dječje knjižnice, uvažavajući multikulturalnost kao bogatstvo, mogu razvijati interkulturalni dijalog . Daju se konkretni primjeri usluga i aktivnosti koje razvijaju kulturni senzibilitet i osiguravaju prava manjinskih kultura na suživot u zajednici. Navodi se ukratko i stanje u Republici Hrvatskoj koje pokazuje potrebu sustavnijeg rada na razvoju knjižničnih usluga za sve kategorije stanovništva koje društvo i zajednicu čine multikulturalnima.

mladinska knjižnica; multikulturalnost; multikulturalna mladinska knjižnica

rad je tiskan na hrvatskom jeziku, a sažetci i ključne riječi su dani na slovenskom i engleskom.

engleski

Children's Libraries in Contemporary Europe: Intercultural approach in a multicultural environment

nije evidentirano

children's library; multiculturalism; multicultural children's library

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (1-2)

2009.

197-207

objavljeno

0023-2424

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija