Rođeni za čitanje: Promocija ranog glasnog čitanja djeci od najranije dobi (CROSBI ID 162688)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radonić, Marija ; Stričević, Ivanka
hrvatski
Rođeni za čitanje: Promocija ranog glasnog čitanja djeci od najranije dobi
Glasno čitanje djeci od najranije dobi potiče razvoj pismenosti, razvoj jezika, potiče ljubav prema čitanju, i obogaćuje odnos između roditelja i djece i pomaže u socio-emocionalnom sazrijevanju. Roditelji s pozitivnim stavom prema čitanju otvaraju mogućnost svojoj djeci za usvajanjem solidnog znanja čitanja i pisanja kroz usvajanje predčitačkih vještina, a to je način kako se djecu može potaknuti u razmišljanju i razumijevanju svijeta oko sebe, usvajanju društvenih vještina, poticanja u sposobnosti rješavanja životnih izazova. Uključivanjem profesionalaca, pedijatara, koji na redovitim sistematskim pregledima od najranije dobi čitaju i poklanjaju djeci knjige, kao i knjižničara koji za njih odabiru adekvatne tekstove, uspjeh je daleko veći. Kako pismenost kao jedna od bitnih životnih vještina utječe na zdravlje, promocija ranog glasnog čitanja djeci trebala bi postati sastavni dio preventivnih, javnozdravstvenih mjera u promociji zdravlja djece.
rana pismenost; čitanje najmlađima; zdravlje
nije evidentirano
engleski
Born to Read: Early aloud reading to young children
nije evidentirano
Early literacy; Reading to the youngest; Health
nije evidentirano