Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizualna kultura i kraj tumačenja slike ili: kako predsubjektivna fascinacija postaje teorijom bez subjekta (CROSBI ID 162948)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Mijatović, Aleksandar Vizualna kultura i kraj tumačenja slike ili: kako predsubjektivna fascinacija postaje teorijom bez subjekta // Umjetnost riječi, 54 2010, (2010), 1-2; 83-105

Podaci o odgovornosti

Mijatović, Aleksandar

hrvatski

Vizualna kultura i kraj tumačenja slike ili: kako predsubjektivna fascinacija postaje teorijom bez subjekta

Pojava novog disciplinarnog područja vizualne kulture u posljednja dva desetljeća ponovo je otvorila pitanje vizualne reprezentacije u književnoj i kulturalnoj teoriji. Naime, uslijed „obrata k jeziku“ koji je u humanističkim znanostima nastupio šezdesetih godina prošlog stoljeća, naizgled je zanemarena uloga i položaj nejezičnih sustava reprezentacije u odnosu na jezične sustave predočavanja. U sklopu te relativizacije granice između jezičnih i nejezičnih sustava reprezentacije središnju je ulogu odigrala vizualna reprezentacija. Do tada je ta problematika bila ograničena na pojedinačne discipline, poput povijesti umjetnosti, filozofije, semiotike, estetike, čije su međusobne granice bile naizgled jasno povučene. No, s otvaranjem disciplina jedne drugoj vizualna reprezentacija gubi položaj suverena predmeta kojim se neka od disciplina bavi. Ponovno okretanje vizualnoj reprezentaciji i klasično- filozofijskoj problematici viđenja, pokrenulo je veliko prestrojavanje do tada poznatih polja semiotike, psihoanalize, dekonstrukcije, analitike diskurza, teorije medija, kulturalnih studija i sl. Radom se nastoji pokazati da je takva relativizacija granice između jezičnih i nejezičnih sustava s druge strane učinak privilegiranja koncepta vizualnog predočavanja. To se privilegiranje slike u disciplinarnom području vizualne kulture pojavljuje kao razmjena teorijske interpretacije za predsubjektivno iskustvo fasciniranosti slikom.

obrat k jeziku; vizualna kultura; slika; tumačenje; figurativno/diskurzivno/afekt; subjekt; disciplinarnost; M. Bal; J. Lacan; W. J. T. Mitchell

nije evidentirano

engleski

Visual Culture and the End of Image Interpretation ; or, How Presubjective Fascination Becomes Theory without Subject

nije evidentirano

language turn; visual culture; image; interpretation; figural/discursive/affect; disciplinarity; subject; M. Bal; J. Lacan; W. J. T. Mitchell

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 2010, (1-2)

2010.

83-105

objavljeno

0503-1583

Povezanost rada

Filologija