Uloga komunalnog otpada u smanjenju emisija stakleničkih plinova u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 358950)

Mislav Kirac Uloga komunalnog otpada u smanjenju emisija stakleničkih plinova u Republici Hrvatskoj / Schneider, Daniel Rolph (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2009

Mislav Kirac

Schneider, Daniel Rolph

Uloga komunalnog otpada u smanjenju emisija stakleničkih plinova u Republici Hrvatskoj

U okviru ovog rada analiziran je potencijal mjera za smanjenje emisija stakleničkih plinova iz gospodarenja komunalnim otpadom. Dan je pregled najboljih raspoloživih tehnika i objašnjena metodologija korištena za izračun emisija. Definirani su scenariji smanjenja emisija stakleničkih plinova u gospodarenju komunalnim otpadom, a emisije su procijenjene korištenjem kinetičkog modela. U svrhu analize mogućnosti smanjenja emisija stakleničkih plinova u gospodarenju komunalnim otpadom izrađena su tri scenarija: temeljni scenarij, scenarij s mjerama i scenarij s dodatnim mjerama. Potencijali mjera uključenih u scenarije smanjenja emisija stakleničkih plinova prikazani su u odnosu na temeljni scenarij. Analizirani su granični troškovi mjera, a u svrhu određivanje prioriteta mjera sa stajališta njihove ekonomičnosti izrađena je krivulja graničnih troškova. Analizom osjetljivosti razmatrana je ekonomičnost mjera u ovisnosti o promjeni pojedinih parametara. Pitanje smanjenja emisija stakleničkih plinova vezano je uz sve gospodarske djelatnosti u Hrvatskoj, a implementacija najboljih raspoloživih tehnika u gospodarenju otpadom omogućena je međusektorskim utjecajem i učinkom pojedinih mjera. Korištenjem komunalnog otpada kao goriva u industriji i energetici te proizvodnjom energije iz odlagališnog plina mogu se ostvariti značajne energetske, ekološke i ekonomske koristi, što je i naglašeno ovim radom.

komunalni otpad; emisije stakleničkih plinova; potencijali smanjenja emisija; granični troškovi

Role of municipal solid waste in reduction of greenhouse gases in the Republic of Croatia

municipal waste; waste greenhouse gas emissions; emission reduction potentials; marginal costs