Mjerenje poštivanja studentskih prava kao instrument upravljanja kvalitetom u visokom obrazovanju (CROSBI ID 163327)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mujić, Nihada ; Mikrut, Martina ; Radonić, Branka
hrvatski
Mjerenje poštivanja studentskih prava kao instrument upravljanja kvalitetom u visokom obrazovanju
Institut studentskog pravobranitelja relativno je nov pojam u životu studentske populacijeu Republike Hrvatske a utemeljen je Zakonom o studentskom zboru i drugim studentskim organizacijama (NN 71/07 ; u daljnjem tekstu ZSZ). S obzirom da je institut Studentskog pravobranitelja na Pravnom fakultetu u Osijeku uveden u srpnju 2008. godine, provedeno je prvo mjerenje poštivanja prava studenata, a provođenje će se kontinuirano nastaviti tijekom narednih godina kako bi se mogao pratiti trend poštivanja studentskih prava. Mjerenje poštivanja studentskih prava predstavlja dio sustava za upravljanje kvalitetom u visokom obrazovanju. Jedan od osnovnih ciljeva ovog istraživačkog projekta jest upravo promicanje studentskih prava u svrhu dugoročnog upravljanja kvalitetetom studiranja. Prema Gryni i Juranu: „Upravljanje kvalitetom je proces koji prepoznaje i upravlja aktivnostima potrebnim da se dostignu ciljevi kvalitete neke organizacije“ a jedan od temeljnih pokazatelja kvalitete visokoobrazovne institucije zasigurno jest i stupanj poštivanja prava studenata. Mjerenje poštivanja studentskih prava na Pravnom fakultetu u Osijeku provedeno je putem klasične metodologije metodom papir-olovka, na uzorku od 246 ispitanika. U istraživanju su sudjelovali studenti svih studijskih godina. Rezultati su pokazali zabrinjavajući podatak: čak 44% ispitanika smatra kako se studentska prava često krše. Nadalje, samo 1 ispitanik od cjelokupnog uzorka smatra kako se studentska prava na PFO u potpunosti poštuju. Ipak, navedeno se mora promatrati u kontekstu informacije kako tek 13% ispitanih studenata smatra kako je upoznato s većinom studentskih prava ili sa studentskim pravima u potpunosti. Potrebno je napomenuti kako je pretpostavka procjene kršenja studentskih prava - upoznatost s istima. U suprotnom, kršenje se ponekad zamjenjuje sa subjektivnim osjećajem (ne)zadovoljstva ili (ne)pravdenosti na promatranom fakultetu. Dakle, prvo u nizu istraživanja pokazalo je kako je potrebno prvenstveno raditi na edukaciji studenta (upoznavanje sa studentskim pravima), ali indicira i potrebu za poboljšanjem kvalitete, u smjeru većeg poštivanja prava sudenata. Jednako tako, istraživanje je pokazalo kako institut Studentskog pravobranitelja još uvijek nije zaživio u potpunosti (unatoč percepciji o kršenju prava, samo 12% ispitanika iznosi konkretan problem na koji želi uputiti Studentskog pravobranitelja), ali ima veliki potencijal za razvoj u budućnosti (npr. čak 1/3 ispitanika smatra kako je odnos profesora sa studentima izrazito loš ili loš).
mjerenje; studentska prava; kvaliteta u visokom obrazovanju
nije evidentirano
engleski
Respect of students rights as a quality management instrument in university education
nije evidentirano
survey; students rights; university education quality
nije evidentirano