Gradske prometnice (CROSBI ID 744309)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Legac, Ivan ; Hozjan, Dubravka ; Dimter, Sanja ; Šimunović, Ljupko ; Benigar, Milivoj ; Nikšić, Mladen ; Novačko Luka ; Marković, Stjepan Gradske prometnice. Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2010. 370..

Legac, Ivan ; Hozjan, Dubravka ; Dimter, Sanja ; Šimunović, Ljupko ; Benigar, Milivoj ; Nikšić, Mladen ; Novačko Luka ; Marković, Stjepan

Gradske prometnice

Objektivna je činjenica da je planiranje i projektiranje gradskih prometnica veoma složen proces, posebno u području urbanizma, prometa i ekološko-zdravstvenih normativa. Složenost problematike iziskuje višedisciplinarni analitički pristup i sofisticirane postupke rješavanja. Zadaća ove knjige je da ukaže na potrebu cjelovitog pristupa u planiranju i projektiranju gradskih prometnica, odnosno da ukaže na korelacije između razvoja grada i mreže prometnica sa svim njihovim pratećim sadržajima. Predmetna knjiga je po temeljnoj namjeni posvećena razvoju istraživačkog pristupa u rješavanju problema i širem razvoju prometno-tehničke struke za urbana područja. U pogledu znanstveno-nastavnog pristupa djelo ispunjava mjerila za sveučilišni udžbenik, budući da odgovara programskim sadržajima i metodički je prilagođena za više nastavnih kolegija. Knjiga/udžbenik "Gradske prometnice" sadrži četrnaest poglavlja, s navođenjem korištenih izvora i literature. U strukturno-sadržajnom pogledu četiri su veće tematske cjeline ove knjige: poglavlja I-IV opisuju urbanističko-prometnu problematiku, velike prometne podsustave te okvire za projektiranje gradskih prometnica. Poglavlja V-VI detaljno obrađuju primjerena gradska raskrižja u razini, bez najvećih raskrižja izvan razina. Poglavlja navedena pod brojevima VII-X posvećena su parkiralištima i garažnim prostorima, te posebnim prometnicama i prometu. Završnu skupinu čine poglavlja XI-XIV, s osnovnim sadržajima iz područja opreme, signalizacije te osnova održavanja prometne infrastrukture. Sadržaj i raspodjela tema u knjizi usklađeni su s programom nastave na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, odnosno s programom kolegija Osnove prometne infrastrukture, Gradske prometnice i Tračnički urbani sustavi. Veliki dio građe predstavlja isto tako dostatnu osnovu za studente srodnih fakulteta i veleučilišta. Uvjereni smo također da će ovdje mnogi inženjeri i stručnjaci prometno-tehničkog profila pronaći metodološke okvire i ideje za rješenja svojih zadaća. Autori ili koautori pojedinih poglavlja su mnogobrojni znanstvenici i stručnjaci iz pojedinih područja, što je posebno istaknuto u početku knjige. Namjera je bila da se u ovakav inovativan projekt uključi što više osoba iz svih relevantnih institucija, kako bi u svojim sredinama nastavili i unaprijedili započeto djelo.

promet; urbanizam; prometnice

Urban traffic infrastructure

traffic; urbanism; infrastructure