Doprinos "Kršćanske saašnjosti" upoznavanju crkvene povijesti u Hrvata (CROSBI ID 562830)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Hoško, Franjo Emanuel Doprinos "Kršćanske saašnjosti" upoznavanju crkvene povijesti u Hrvata // Nastanak i razvitak Kršćanske sadašnjosti: Zbornik radova sa znanstvenog simpozija o 40. obljetnici djelovanja / Turčinović, Albert (ur.). Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 2010. str. 177-198

Hoško, Franjo Emanuel

Doprinos "Kršćanske saašnjosti" upoznavanju crkvene povijesti u Hrvata

"Kršćanska sadašnjost" je već 1970. godine, tj. dvije godine nakon osnivanja, pokrenula niz Analecta croatica christiana s namjerom ta u njem objavljuje građu i studije za povijest kršćanstva i Crkve među Hrvatima. Do danas je u tom nizu objavljeno 38 knjiga. God. 1976. je proširila svoje zanimanje na povijesna, jezikoslovna i književna izdanja rijetkih starih knjiga i pokrenula novi niz Bibliofilska izdanja i radni reprinti, a u njem se nižu tzv. radni reprinti rijetkih starih knjiga iz hrvatske duhovne baštine i razna svečana izdanja. Do sada taj niz broji više od 30 izdanja. Povijesti Crkve u Hrvata neposredno je upravljen crkveno-povijesni časopis Croatica christiana periodica. Od 1977. do danas se je pojavio u 60 brojeva. Iste 1977. godine je "Kršćanska sadašnjost" uspostavila suradnju i s Katoličkim bogoslovnim fakultetom u Zagrebu i pokrenula niz Bibliografije, i to bibliografija knjiga, brošura, muzikalija, rasprava i članaka. God. 1980. "Kršćanska sadašnjost" se pridružuje već provjerenim izdavačima ilustriranih monografija iz hrvatske sakralne baštine Monografije. God. 1983. započinje novi niz povijesnih izvora Croatica christiana - Fontes, s Hrvatskim državnim arhivom niz Monumenta croatica Vaticana koji prati godišnjak Hrvatskog državnog arhiva Fontes - Izvori za hrvatsku povijest. Pokušaj prosudbe doprinosa "Kršćanske sadašnjosti" hrvatskoj crkvenoj povijesti nužno se zaustavlja na činjenici da je taj doprinos velik i višestruko vrijedan. Bez njega bi danas povijest Crkve u nas bila nepopravljivo siromašna, a još bi siromašnija bila svijest suvremenih hrvatskih katolika prilogu predaka izgradnji Crkve u Hrvata i hrvatske kulture kao i vlastitog kršćanskog identiteta.

"Kršćanska sadašnjost"; povijest Crkve; izdanja; knjige; časopis Croatica christiana periodica.

Contribution of "Kršćanska sadašnjost" to introduction of the Croatian ecclesiastic history

Kršćanska sadašnjost; history of the Church; editions; books; journal Croatica Christiana periodica