Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proizvodnja vijesti u hrvatskim dnevnicima (Novinsko izvještavanje u kampanjama za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine) (CROSBI ID 359156)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kanižaj, Igor Proizvodnja vijesti u hrvatskim dnevnicima (Novinsko izvještavanje u kampanjama za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine) / Žanić, Ivo (mentor); Zagreb, Fakultet političkih znanosti, . 2010

Podaci o odgovornosti

Kanižaj, Igor

Žanić, Ivo

hrvatski

Proizvodnja vijesti u hrvatskim dnevnicima (Novinsko izvještavanje u kampanjama za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine)

Mediji imaju utjecaj na građane u predizbornim kampanjama neovisno o tome što se znanstvenici razilaze u ocjeni njegova dosega i intenziteta. U ovome radu usredotočili smo se na proces proizvodnje vijesti koji smo analizirali kroz tri temeljna pristupa: organizacijski, političko ekonomski i kulturološki, koji između ostaloga omogućavaju i dubinsku analizu odnosa između urednika i novinara. U istraživanju smo se stoga koristili s dvije znanstvene metode: analizom sadržaja temeljem koje smo analizirali ukupno 2773 tekstova u najčitanijim hrvatskim dnevnim novinama (Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Slobodna Dalmacija) u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine, te anonimnim intervjuima s političkim novinarima koji su objavili najviše članaka. Intervjui su razotkrili kako u redakcijama ne postoje jasni profesionalni kriteriji, nego se urednici i novinari više oslanjaju na osobno iskustvo. Rad novinara i njegovo izvještavanje važno je koliko i konačne uredničke intervencije, a urednici tijekom procesa uređivanja novina ostvaraju izravan utjecaj i veliku autonomnost odabirom rubrika, tipa članka te ukupnog plasmana članka – pozicije na novinskoj stranici. Istraživanje je pokazalo kako se izborne teme, predstavljene kroz osiromašeni diskurs političara, u najvećoj mjeri svode na obećanja, službeni dio koji se odnosi na regulaciju izbora, analize anketa ili na učestale sukobe aktera, pa s pravom možemo zaključiti da su građani u velikoj mjeri bili zakinuti za relevantne političke informacije kakve očekujemo u predizbornim kampanjama.

Proizvodnja vijesti; novine; parlamentarni izbori; analiza sadržaja

nije evidentirano

engleski

News production in Croatian dailies (Newspaper reporting in parliamentary elections 2003 and 2007)

nije evidentirano

News production; newspapers; parliamentary election; content analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

393

05.02.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet političkih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija