Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prijedlozi za promjene u pristupu prevenciji nasilja (CROSBI ID 562895)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Jurčević-Lozančić, Anka Prijedlozi za promjene u pristupu prevenciji nasilja // Mednarodna znanstvena konferenca Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja : Zbornik prispevkov / Hočevar, Andreja (ur.). Ljubljana: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 2009. str. 189-198

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Jurčević-Lozančić, Anka

hrvatski

Prijedlozi za promjene u pristupu prevenciji nasilja

Iako se u Republici Hrvatskoj radi puno na problemima nasilja nad djecom i među djecom još uvijek se osjeća raskorak između poduzetih aktivnosti, angažmana i porasta nasilja. Cilj ovog rada je skrenuti pozornost na uočene nedostatke i dati prijedloge za kvalitetnije pomake u preventivnim programima nasilja, osobito u odgojno-obrazovnim ustanovama. Naglasak se stavlja na socijalni konstruktivizam kao temeljnu paradigmu u izradi kurikuluma i potrebu uvođenja ranog odgoju za nenasilje. Odgoj za nenasilje shvaća se kao dugotrajan i složen procese koji počinje u predškolskim ustanovama, nastavlja se i kontinuirano pojačava tijekom svih stupnjeva školovanja, a važan je za budućnost zajednice. Za uspješno poučavanje i djelovanje ističe se neophodnost partnerstva društvenih i odgojno-obrazovnih institucija, obitelji, odnosno roditelja i djece, te važnost sinergijskog učinka djelovanja. U prijedlozima za poboljšanje preventivnog rad u odgojno-obrazovnim ustanovama obrazlaže se potreba sveobuhvatne sustavne i kontinuirane obuke nastavnika, roditelja i učenika. Preventivni rad s učenicima kao najznačajniji i najsloženiji dio programa. trebao bi obuhvatiti: rad s učenicima u skupinama / razrednim odjelima ; preventivni rad s učenicima na razini odgojno-obrazovne ustanove, rad sa skupinom djece - suradnika zainteresiranih za prevenciju nasilja i rad s rizičnim skupinama (nasilnih učenika i učenika žrtava nasilja). U radu sa svim skupinama uključene su aktivnosti za jačanje znanja stavova, vjerovanja, vještina i poticanja na aktivno djelovanje odnosno učenje činjenjem u borbi protiv nasilja, te na jasnom artikuliranju odgovornosti za ponašanje i interakcije. U ovom sveobuhvatnom pristupu stvaranju sigurnijih odgojno- obrazovnih ustanova analizira se i potreba vrednovanja programa, procesa i ostvarenih rezultata.

prevencija nasilja; zlostavljanje u školi; zlostavljanje djece

nije evidentirano

engleski

Proposed Changes in the Approach to Violence Prevention

nije evidentirano

violence prevention; abuse at school; child abuse

nije evidentirano

Podaci o prilogu

189-198.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hočevar, Andreja

Ljubljana: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije

978-961-91792-3-9

Podaci o skupu

Mednarodna znanstvena konferenca Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja

predavanje

03.04.2009-04.04.2009

Žalec, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija