Kompetencije nastavnika za inovativnu primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju (CROSBI ID 359192)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Papić, Anita
Bubaš, Goran
hrvatski
Kompetencije nastavnika za inovativnu primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju
Ovaj magistarski rad donosi teorijski uvid u važnost kompetencija nastavnika za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju. Budući da je naglasak rada na nastavničkim kompetencijama za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju bilo je potrebno opisati polazišne koncepte društva temeljenog na znanju, strategije razvoja primjene ICT-a u obrazovanju u svijetu, Europi i kod nas. Također, bilo je potrebno definirati inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju, kao i ishode učenja koji s njom mogu biti povezani. Nadalje, u radu se daje pregled poželjnih i potrebnih nastavničkih kompetencija za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju, mogući vidovi izobrazbe nastavnika za stjecanje kompetencija za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju. Također, u radu se daje uvid u iskustva nekih zemalja u inovativnoj primjeni ICT-a u obrazovanju i opisuje se stanje u našem obrazovnom sustavu. Temeljeći istraživanje na prethodno izloženoj teorijskoj osnovi utvrđeno je da nastavnici srednjih škola Osječko-baranjske županije imaju dovoljno znanja i vještina iz korištenja ICT-a i potrebnu razinu informacijske pismenosti za inovativnu primjenu ICT-e u obrazovanju. Razina kompetencija nastavnika ovisi o radnom iskustvu nastavnika, broju godina korištenja računalom kod nastavnika, prethodnom obrazovanju iz ICT-a te motiviranosti nastavnika za inovativnu primjenu ICT-e u obrazovanju. Međutim, spol nastavnika, opremljenost obrazovne ustanove kao ni pedagoško obrazovanje nastavnika nema utjecaj na nastavničke kompetencije za inovativnu primjenu ICT-a u nastavi. Podizanje razine kompetencija nastavnika za inovativnu primjenu ICT-e u obrazovanju može započeti podizanjem motiviranosti nastavnika za isto kao i permanentnom edukacijom nastavnika o najnovijim trendovima u primjeni ICT-a u obrazovanju budući da je obrazovanje iz ICT-a važan preduvjet inovativne primjene ICT-a u nastavi.
ICT; srednjoškolsko obrazovanje; inovacija; pedagogija
nije evidentirano
engleski
The teacher's competencies for innovative use of information and communication technologies in education
nije evidentirano
ICT; secondary education; innovation; pedagogy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
116
04.06.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet organizacije i informatike
Varaždin