Uvođenje programa osiguranja kvalitete pri mamografskom pregledu u Kliničkoj bolnici Osijek: prvi rezultati (CROSBI ID 163655)

Prilog u časopisu | stručni rad

Faj, Dario ; Ivković, Ana ; Štimac, Damir ; Posedel, Dario ; Kotromanović, Zdenka ; Ivezić, Zdravko ; Belaj, Nenad ; Tomaš, Ilijan ; Kubelka, Dragan Uvođenje programa osiguranja kvalitete pri mamografskom pregledu u Kliničkoj bolnici Osijek: prvi rezultati // Medicinski vjesnik (Osijek), 41 (2009), 1/2; 69-78

Faj, Dario ; Ivković, Ana ; Štimac, Damir ; Posedel, Dario ; Kotromanović, Zdenka ; Ivezić, Zdravko ; Belaj, Nenad ; Tomaš, Ilijan ; Kubelka, Dragan

Uvođenje programa osiguranja kvalitete pri mamografskom pregledu u Kliničkoj bolnici Osijek: prvi rezultati

Mamografija je najvažnija dijagnostička metoda za rano otkrivanje tumora dojke. Cilj radiologa je imati najbolju moguću dijagnostičku informaciju uz prihvatljivu dozu zračenja za bolesnika. Kvaliteta slike i doza zračenja ovisi o velikom broju čimbenika kao što su brzina i kontrast filma, razvijanje filma, napon i automatska kontrola ekspozicije mamografskog uređaja, te veličina i gustoća dojke. Uz to, uvjeti gledanja slike mogu značajno utjecati na točnost mamografske informacije. Obzirom na veliki broj čimbenika koji su važni za dobru dijagnostičku informaciju postoji velika mogućnost pogreške. Ponovljive mamografske slike visoke kvalitete, uz razumno malu dozu zračenja, osiguravaju se sveobuhvatnim programom osiguranja kvalitete. Nedavno je u Hrvatskoj provedeno istraživanje tehničkih karakteristika opreme, doza bolesnika, kvalitete slike i postojanja programa osiguranja kvalitete. Zaključak istraživanja je da je mamografska dijagnostika u Hrvatskoj u pravilu neadekvatna i nestabilna, te je potrebno uvesti program osiguranja kvalitete na državnoj razini. Takav program propisan je i Zakonom o zaštiti od zračenja Republike Hrvatske (NN 64/06, NN 125/06). U Kliničkoj bolnici Osijek program osiguranja kvalitete mamografske dijagnostike, temeljen na preporukama Europske Komisije (EC), uveden je 2007. godine. Prema mjerenjima tehničkih značajki te ocjenama kvalitete slike prema EC kriteriju za kvalitetu slike, učinjeno je niz zahvata na uređajima i načinu rada. Kvaliteta slike je značajno unaprijeđena, a mjerenja tehničkih značajki i održavanje istih unutar tolerancije dane preporukama EC osiguravaju stabilnost kvalitete slike. To se očituje i smanjenjem udjela slika koje se moraju ponavljati zbog loše kvalitete.

mamografija; kvaliteta slike; osiguranje kvalitete

Implementation of quality assurance/quality control programme in mammography practice at the University Hospital of Osijek: first results

mammography; image quality; quality assurance