Doživljaj sebe kao prediktor depresivnosti i zadovoljstva vlastitim akademskim uspjehom studentica socijalne pedagogije (CROSBI ID 563162)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lebedina Manzoni, Marija ; Lotar, Martina
hrvatski
Doživljaj sebe kao prediktor depresivnosti i zadovoljstva vlastitim akademskim uspjehom studentica socijalne pedagogije
Kako bismo u nekim aspektima osobnosti osnažili studente socijalne pedagogije i na taj način potaknuli razvoj zrelih i kompetentnih stručnjaka, važno je istražiti s kakvim se problemima studenti susreću tijekom svog studiranja. U radu je stavljen naglasak na probleme vezane za samopoimanje, postavljanje osobnih ciljeva i ostvarivanje vlastitih težnji jer možemo pretpostaviti kako navedene komponente predstavljaju bazične osobine za razvoj profesionalnih kompetencija stručnjaka u okviru društvenih znanosti. Upravo iz tog razloga cilj ovog istraživanja je utvrditi odnos između depresivnosti studenata i zadovoljstva uspjehom na studiju s jedne strane te njihova samopoštovanja i perfekcionizma s druge strane. Očekuje se kako će zadovoljstvo uspjehom na studiju biti pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno sa perfekcionizmom. Osim toga, pretpostavlja se kako će samopoštovanje i perfekcionizam biti značajni prediktori i depresivnosti studenata i njihova zadovoljstva uspjehom na studiju. U istraživanju je sudjelovala 151 studentica preddiplomskog studija (sve tri godine) i diplomskog studija (prva godina) socijalne pedagogije u dobi od 19 do 32 godine (M=20, 93 ; SD=1, 900). Samopoštovanje je ispitivano Skalom samokompetentnosti i samosviđanja (SLCS ; Tafarodi i Swann, 1995), dok je za mjerenje perfekcionizma korištena Skala pozitivnog i negativnog perfekcionizma (PANPS ; Terry-Short i sur., 1995), a za depresivnost je primijenjen Beckov inventar depresivnosti (BDI-II). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su kako je, među varijablama uključenim u analizu, za zadovoljstvo uspjehom u studiju najbolji prediktor samokompetentnost, dok je za depresivnost najbolji prediktor samosviđanje.
Samopoštovanje; perfekcionizam zadovoljstvo uspjehom na studiju; depresivnost; studentice socijalne pedagogije.
nije evidentirano
engleski
Student's self-perception as a predictor of their depression symptoms and satisfaction with academic achievement
nije evidentirano
Self-esteem; perfectionism; satisfaction with academic achievement; depression symptoms; social pedagogy students.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
104-104.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - 10+ snage socijalne pedagogije
Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP)
Podaci o skupu
10+ snage socijalne pedagogije
predavanje
23.04.2010-25.04.2010
Zagreb, Hrvatska