Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Inkluzija i postignuća učenika (CROSBI ID 563198)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Horvatić, Sanja ; Šenjug, Vedrana ; Lisak, Natalija Inkluzija i postignuća učenika // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 111-120

Podaci o odgovornosti

Horvatić, Sanja ; Šenjug, Vedrana ; Lisak, Natalija

hrvatski

Inkluzija i postignuća učenika

Uvriježeno je mišljenje da učenici s teškoćama ne ostvaruju značajna obrazovna postignuća unutar redovnog obrazovnog sustava, te da njihova prisutnost umanjuje postignuća ostalih učenika. U dokumentu Posebne obrazovne potrebe i invaliditet (SENDA, 2001) jasno se navodi da se od škola zahtijeva poduzimanje svih preventivnih mjera kako inkluzija ne bi prouzročila smanjenje uspješnosti ostalih učenika u njihovom obrazovanju (Black, Rouse, 2008.). Za razliku od prijašnjih istraživanja koja su bila usmjerena isključivo na praćenje i evaluaciju postignuća učenika s teškoćama, bilo u posebnom ili redovnom obrazovnom sustavu, u novijoj literaturi nailazimo na podatke koji se odnose na istraživanja rezultata svih učenika općenito, a ne samo učenika s teškoćama. Iako su postojale teškoće u provedbi istraživanja, pozitivni rezultati ukazuju da neke škole uistinu uspijevaju provoditi inkluzivnu praksu i ostvariti zavidne rezultate uspješnosti svih učenika. Cilj ovoga rada je da se prikazom nekih zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima drugih zemalja, usmjerenih na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ukaže na činjenicu, da teza inkluzivnog obrazovanja nije u suprotnosti s postavljenim obrazovnim standardima. Također, ovim radom osvrnut će se na iskustva i neke od rezultata projekta „Vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika 4. i 8. razreda OŠ, provedenog od strane Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji s Institutom „Ivo Pilar“, tijekom kojeg smo svjedočili strahovima ravnatelja, stručnih suradnika i učitelja, koji su, iako je u obrazloženjima jasno istaknuto da rezultati učenika s teškoćama neće utjecati na sveukupnu sliku o uspješnosti svih učenika, jer će biti zasebno obrađivani, smatrali da učenici s teškoćama generalno umanjuju uspješnost i rezultate ostalih učenika. Neki od rezultata navedenog projekta pružiti će osnovu za daljnji istraživački rad usmjeren na mijenjanje pogrešnih stavova i predrasuda prema inkluzivnom obrazovanju, te dati smjernice za planiranje aktivnosti usmjerenih na razvoj inkluzivne obrazovne politike.

inkluzija; obrazovanje; učenici s teškoćama

nije evidentirano

engleski

Inclusion and school achievement

nije evidentirano

inclusion; education; pupils with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-120.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Uključivanje i podrška u zajednici

Đurek, Vesna

Zagreb: Školska knjiga

978-953-96760-7-8

Podaci o skupu

8. kongres s međunarodnim sudjelovanjem „Uključivanje i podrška u zajednici“

predavanje

22.04.2010-24.04.2010

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija