Inkluzija i postignuća učenika (CROSBI ID 563198)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvatić, Sanja ; Šenjug, Vedrana ; Lisak, Natalija
hrvatski
Inkluzija i postignuća učenika
Uvriježeno je mišljenje da učenici s teškoćama ne ostvaruju značajna obrazovna postignuća unutar redovnog obrazovnog sustava, te da njihova prisutnost umanjuje postignuća ostalih učenika. U dokumentu Posebne obrazovne potrebe i invaliditet (SENDA, 2001) jasno se navodi da se od škola zahtijeva poduzimanje svih preventivnih mjera kako inkluzija ne bi prouzročila smanjenje uspješnosti ostalih učenika u njihovom obrazovanju (Black, Rouse, 2008.). Za razliku od prijašnjih istraživanja koja su bila usmjerena isključivo na praćenje i evaluaciju postignuća učenika s teškoćama, bilo u posebnom ili redovnom obrazovnom sustavu, u novijoj literaturi nailazimo na podatke koji se odnose na istraživanja rezultata svih učenika općenito, a ne samo učenika s teškoćama. Iako su postojale teškoće u provedbi istraživanja, pozitivni rezultati ukazuju da neke škole uistinu uspijevaju provoditi inkluzivnu praksu i ostvariti zavidne rezultate uspješnosti svih učenika. Cilj ovoga rada je da se prikazom nekih zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima drugih zemalja, usmjerenih na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ukaže na činjenicu, da teza inkluzivnog obrazovanja nije u suprotnosti s postavljenim obrazovnim standardima. Također, ovim radom osvrnut će se na iskustva i neke od rezultata projekta „Vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika 4. i 8. razreda OŠ, provedenog od strane Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji s Institutom „Ivo Pilar“, tijekom kojeg smo svjedočili strahovima ravnatelja, stručnih suradnika i učitelja, koji su, iako je u obrazloženjima jasno istaknuto da rezultati učenika s teškoćama neće utjecati na sveukupnu sliku o uspješnosti svih učenika, jer će biti zasebno obrađivani, smatrali da učenici s teškoćama generalno umanjuju uspješnost i rezultate ostalih učenika. Neki od rezultata navedenog projekta pružiti će osnovu za daljnji istraživački rad usmjeren na mijenjanje pogrešnih stavova i predrasuda prema inkluzivnom obrazovanju, te dati smjernice za planiranje aktivnosti usmjerenih na razvoj inkluzivne obrazovne politike.
inkluzija; obrazovanje; učenici s teškoćama
nije evidentirano
engleski
Inclusion and school achievement
nije evidentirano
inclusion; education; pupils with disabilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-120.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Uključivanje i podrška u zajednici
Đurek, Vesna
Zagreb: Školska knjiga
978-953-96760-7-8
Podaci o skupu
8. kongres s međunarodnim sudjelovanjem „Uključivanje i podrška u zajednici“
predavanje
22.04.2010-24.04.2010
Varaždin, Hrvatska