Feministička intervencije u suvremenu likovnu kulturu (CROSBI ID 25254)

Kolešnik, Ljiljana Feministička intervencije u suvremenu likovnu kulturu // Feministička likovna kritika i teorija likovnih umjetnosti - izabrani tekstovi / Kolešnik, Ljiljana (ur.). Zagreb: Centar za ženske studije, 1999. str. 1-15-x

Kolešnik, Ljiljana

Feministička intervencije u suvremenu likovnu kulturu

Iako se često promatraju odvojeno, feministička umjetnička produkcija, feministička likovna kritika, te feministička kritika povijest umjetnosti, tri su usko povezane aktivnosti na kojima počiva radikalna, ženska intervencija u suvremenu likovnu kulturu Zapada. Manifestira se kao kritika načina produkcije, distribucije i interpertacije ženske umjetnosti unutar dominantno muške, patrijarhalne kulture. Riječ je pritom o stvarnoj promjeni ideje umjetnosti koju su svojim raznorodnim metodama rada i radikalnim oblicima umjetničkog ponašanja otpočele i postupno provele umjetnice, likovne kritičarke i teoretičarke umjetnosti.Feministički pristup povijesti umjetnosti obuhvaća podjednako sadržaj osnovnih tipova diskursa što ih nalazimo unutar ove discipline, smisao njezinih osnovnih premisa, ali i dekonstrukciju mita o njezinoj ekonomskoj, političkoj i rodnoj neutralnosti. Tako su postupno razotkrivani skriveni sadržaji, konstruirana značenja, i sumnjive pretpostavke koje leže u osnovi metodologije povijesti umjetnosti, ali i načini na koje je ova potisnula sve dokaze o svom vlastitom nastanku. Uz takozvanu “novu povijest umjetnosti” (Clark, Baldwin, Harrison) koja naglašava potrebu istraživanja socijalnog konteksta u kojem nastaje umjetničko djelo, odnosno ispitivanje socijalnih uvjeta njegove recepcije, te zagovara stvaranje interpretativno-teorijskog okvira ili sistema kojim se ovo može povezati sa zbivanjima u širem kulturnom, političkom i ideološkom području, još je jedino feministička kritika povijesti umjetnosti pokušala prokazati tradicionalnu povijest umjetnosti kao diskurz koji je samo prividno socijalno i politički beznačajan.

feminizam, moderna umjetnost, suvremena umjetnostt, ironija, poststrukturalizam, Sigmund Freud, Jacques Lacan, Roland Barthes, esencijalistički feminizam, femisnistička teorija likovnih umjetnosti, nova povijest umjetnosti, tradicionalna povijest umjetnost

Feminist Intervention into Contemporary Visual Culture

feminism, modern art, contemporary art, irony, poststructuralism, Sigmund Freud, Jacques Lacan, Roland Barthes, essential feminism, femisnist theory, new art history, traditional art history

1-15-x.