47. Biennale likovnih umjetnosti u Veneciji -Documenta X. u Kasselu (CROSBI ID 77080)

Prilog u časopisu | stručni rad

Kolešnik, Ljiljana 47. Biennale likovnih umjetnosti u Veneciji -Documenta X. u Kasselu // Život umjetnosti, 32 (1997), 60; 68-78-x

Kolešnik, Ljiljana

47. Biennale likovnih umjetnosti u Veneciji -Documenta X. u Kasselu

Venecijanski biennale i kaselska Dokumenta, obilježile su izložbenu 1997. godinu. Zasnovane na naglašeno subjektivnoj perspektivi svojih selektora istakle su posve različite aspekte suvremene umjetnosti, založile se za posve različite pristupe i vrijednoosti. Biennale je tako ponudilo prilično šturu, a u pojedinim trenucima i posve nedorečenu rekapitulaciju najbitnijih zbivanja na svjetskoj likovnoj sceni posljednjih trideset godina, te jednako problematičnu, europocentričnu i seksističku sliku sadašnjeg trenutka. Kasselska izložba odustala je od svake 'klasične' rekapitulacije, a umjetnici koji su bitno obilježili protekle Dokumente spretno su uključeni u koncepciju naglašeno okrenutu prema budućnosti, prema novim medijima i drugim kulturama. Konzervativizam, nedorečenost, ideološka rigidnost, jezični purizam pa i određeni sentimentalizam u koncepciji Biennala, te interdisciplinarnost, medijska otvorenost i interkulturalnost Dokumente, ne samo da jednu izložbu bitno vezuju za ovo, a drugu čine ranim vjesnikom budućeg vremena, nego ukazuju i na dva moguća pogleda na umjetnost s kojima bismo se sve češće mogli susretati što je kraj stoljeća bliže.

venecijanski biennale; dokumenta; Kassel; suvremena umjetnost; slikarstvo; skulptura; likovna teorija; likovna kritika; kraj stoljeća

47. Venetian biennale - Documenta X. in Kassel

venetian biennale; Venetia; documenta; Kassel; contemporary art; painting; sculpture; art theory; art criticism; end of the century