Venecijanska barokna skulptura i altaristika - naručitelji, cijene, želje i mogućnosti (CROSBI ID 563504)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Tulić, Damir
hrvatski
Venecijanska barokna skulptura i altaristika - naručitelji, cijene, želje i mogućnosti
Venecija je u 17. i 18. stoljeću bila jedan od najproduktivnijih centara europske umjetnosti. Mnogobrojne narudžbe oltara i skulpture nisu stizale samo od naručitelja u metropoli, već su postali uvriježeno pravilo i za brojna manja mjesta i gradove u Venetu ali i u dalekim gradovima i selima duž Dalmacije. Ambicije su bile velike, a naručitelji nisu štedjeli novaca da bi kroz umjetnost osigurali svoje mjesto u povjesti. U tom smislu ilustrativn je nadgrobni spomenik dužda Giovannija Pesara u crkvi I Frari u Veneciji ili pak „laički panteon” skulptura iz kondotjerske obitelji Barbaro na fasadi crkve Santa Maria del Giglio ili komemorativne fasade s bistama iz obitelji Fini na crkvi San Moisé, također u Veneciji. Naručitelji u Dalmaciji, državni službenici, prelati, plemići i bratovštine izravno su gledali i oponašali umjetnička strujanja u centru Republike, pokušavajući u skladu sa skromnim materijalnim mogućnostima nabaviti što vrijednije umjetnine. Glavni grad pokrajne Zadar, prednjačio je pred ostalim gradovima u količini i kvaliteti narudžbi. Međutim, i maleni gradići poput Osora i Malog Lošinja uspjeli su nabaviti vrhunske umjetnine, poput djela Alvisea Tagliapietre te se tako bar malo približiti regionalnom centru u Zadru. Brojne su umjetnine stigle početkom 19. stoljeća na istočno jadransku obalu prilikom zatvaranja brojnih crkava i samostana u Veneciji u doba Napoleonove uprave. Tako su u Korčulu stigle vrijedne skulpture dvanaestorice apostola nastale početkom 17. stoljeća u radionici kipara Francesca Terillija. Ove je kipove kupio lokalni biskup Josip Kosirić za samo 12 dukata. Isti je prelat nabavio skulpturu Oplakivanja Krista, zacijelo najljepšu drvenu grupu 18. stoljeća u Dalmaciji, a koja se može smatrati djelom slavnog kipara Antonija Corradinija. Spletom različitih okolnosti koje su diktirale ekonomske, ali i socijalne te političke prilike, Dalmacija je ipak uspjela nabaviti i sačuvati relativno velik broj značajnih kiparskih i altarističkih ostvarenja iz vremena baroka.
Venecija; skulptura; 17. i 18. stoljeće
nije evidentirano
engleski
Venetian Baroque Sculpture and Altars - Donors, Wishes and Constraints
nije evidentirano
Venice; sculpture; 17th and 18th centuries
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
UMJETNOST I FILOZOFIJA: PITANJE VRIJEDNOSTI
predavanje
20.11.2009-20.11.2009
Rijeka, Hrvatska