Ponašanje djece s teškoćama i podrška obitelji (CROSBI ID 563518)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Žic Ralić, Anamarija
hrvatski
Ponašanje djece s teškoćama i podrška obitelji
Poznato je da se razvoj odvija u kontekstu u kojem dijete živi, i taj kontekst ima utjecaja na tijek razvoja djeteta. Kad se radi o djeci s teškoćama pretpostavlja se da će se djetetova ograničenja odraziti na postupke značajnih osoba, među kojima su na prvom mjestu roditelji. Kvaliteta ostvarene interakcije obilježiti će razvoj djeteta. Cilj ovog istraživanja je rasvijetliti ponašanje djece s teškoćama u obitelji uzimajući u obzir procjenu ponašanja od strane roditelja kao i samoprocjenu djece, a sve u svrhu koncipiranja adekvatne obiteljske podrške djetetu. Formiran je uzorak ispitanika djece s teškoćama (N 161) i s njima izjednačene tipične djece (N 161). Uzorak čine djeca oba spola, osnovnoškolske dobi, polaznici redovnih osnovnih škola na području Hrvatske. U istraživanju je korištena Skala procjene učenika Dom i Skala procjene roditelja koje su dio baterijskog instrumenta BRP II (Brown & Hammill, 1990) za koji je napravljena hrvatska adaptacija (Žic, 2000). Rezultati pokazuju da djeca s teškoćama svoje ponašanje kod kuće procjenjuju lošijim nego tipična djeca. Razlike između ove dvije skupine su u procjeni djece s teškoćama da se njihovi roditelji prema njima odnose lošije, a istovremeno oni sebe doživljavaju poslušnijima nego što sebe doživljavaju tipična djeca. Prema procjeni roditelja, razina ponašanja kod kuće jednaka je u djece s teškoćama i tipične djece u srednjoj osnovnoškolskoj dobi, ali u mlađoj i starijoj osnovnoškolskoj dobi djeca s teškoćama pokazuju statistički značajno nižu ukupnu razinu ponašanja. Analizom razlika utvrđeno je da djeca s teškoćama mlađe dobi imaju manje povjerenja u sebe i svoju okolinu nego tipična djeca, dok u srednjoj i starijoj osnovnoškolskoj dobi roditelji procjenjuju da su djeca s teškoćama značajno manje komunikativna u odnosu na tipičnu djecu. Ovim istraživanjem daju se smjernice u kreiranju obitelji usmjerenih postupaka podrške za djecu s teškoćama integriranu u redovni sustav obrazovanja.
djeca s teškoćama; roditelji; ponašanje
nije evidentirano
engleski
Children's with special needs behaviour and family support
nije evidentirano
children with special needs; parents; behaviour
nije evidentirano
Podaci o prilogu
195-217.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
8. kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske Uključivanje i podrška u zajednici
Đurek, Vesna
Varaždin: Školska knjiga
978-953-96760-7-8
Podaci o skupu
Kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske "Uključivanje i podrška u zajednici" (8 ; 2010)
predavanje
22.04.2010-24.04.2010
Varaždin, Hrvatska