Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Oblici agresivnog ponašanja djece i mladih s intelektualnim teškoćama (CROSBI ID 563519)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kos, Vanda ; Žic Ralić, Anamarija Oblici agresivnog ponašanja djece i mladih s intelektualnim teškoćama // Uključivanje i podrška u zajednici : zbornik radova 8. kongresa Saveza defektologa Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem / Đurek, Vesna (ur.). Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske, 2010. str. 231-243

Podaci o odgovornosti

Kos, Vanda ; Žic Ralić, Anamarija

hrvatski

Oblici agresivnog ponašanja djece i mladih s intelektualnim teškoćama

Dosadašnja istraživanja pokazuju da se u 2 do 20 % osoba s intelektualnim teškoćama javlja problem agresivnog ponašanja, da je prisutniji u osoba muškog spola i u institucionalnom smještaju (pregled Allen, 2000). Cilj ovog istraživanja je utvrditi koji su oblici agresivnosti učestali u djece i mladih s lakim intelektualnim teškoćama (LIT), te postoje li razlike između onih koji žive u obitelji i onih smještenih u instituciji. Uzorak ispitanika čine djeca i mladi s LIT (N=150), oba spola, u dobi od 8 do 17 godina. Uzorak je podijeljen u dvije skupine: djeca koja žive u obitelji (N=75), djeca koja su smještena u instituciji (N=75). U istraživanju je korišten Upitnik procjene agresivnog ponašanja djece i mladih s lakom intelektualnim teškoćama (Uzelac, Kos, 2003), čiji Crombach alpha koeficijent (.98) dopušta smatrati ga pouzdanim i koristiti u istraživanjima i dijagnostici. Rezultati deskriptivne analize govore da agresivnost u djece i mladih s IT koja žive u obitelji i u instituciji u značajnoj mjeri nije prisutna. Pokazalo se da su češći blaži oblici agresivnosti (verbalna agresija i blaži oblici fizičke agresije), a teži oblici agresije prisutni su u manjoj mjeri. Usporedba djece koja žive u obitelji s onom koja su institucionalno smještena pokazala je značajne razlike među skupinama, a prema strukturi diskriminacijske funkcije, otimanje, prijetnju/zastrašivanje i udaranje su najzaslužnije varijable za značajno razlikovanje tih dviju skupina. Rezultati ovog istraživanja u skladu su s rezultatima prethodnih istraživanja i naglašavaju važnost podizanja socijalne kompetencije djece s IT, kao i potrebu edukacije okoline osoba s IT u cilju pružanja kvalitetnije podrške. Ključne riječi: agresivnost, djeca s intelektualnim teškoćama, obitelj, institucija

agresivnost; djeca s intelektualnim teškoćama; obitelj; institucija

nije evidentirano

engleski

Forms of aggressive behaviour of children and youth with intellectual disabilities

nije evidentirano

aggressive behaviour; children with mild intellectual disability; family; institution

nije evidentirano

Podaci o prilogu

231-243.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Uključivanje i podrška u zajednici : zbornik radova 8. kongresa Saveza defektologa Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem

Đurek, Vesna

Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske

978-953-96760-7-8

Podaci o skupu

Kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske "Uključivanje i podrška u zajednici" (8 ; 2010)

predavanje

22.04.2010-24.04.2010

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija