Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost profesionalnog stresa i edukacijskih rehabilitatora i provođenja specifičnog programa podučavanja u radu s djecom s poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 564000)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Župan Galić, Markica ; Frey Škrinjar, Jasmina Povezanost profesionalnog stresa i edukacijskih rehabilitatora i provođenja specifičnog programa podučavanja u radu s djecom s poremećajem iz autističnog spektra // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 333-340

Podaci o odgovornosti

Župan Galić, Markica ; Frey Škrinjar, Jasmina

hrvatski

Povezanost profesionalnog stresa i edukacijskih rehabilitatora i provođenja specifičnog programa podučavanja u radu s djecom s poremećajem iz autističnog spektra

Iako se posljednjih dekada u svijetu posvećuje veća pozornost mentalnom zdravlju profesionalnim pomagačima kod nas je ovaj aspekt skrbi još uvijek zanemaren. Imajući na umu da se rad s osobama s većim teškoćama u razvoju odvija uglavnom u institucijama, neprirodnim, rigidnim i izoliranim sredinama te da su ishodi tog rada relativno slabo uočljivi a sam rad nedovoljno društveno gratificiran, skrb za profesionalno zadovoljstvo pomagača, njihovo mentalno zdravlje, u takvim institucijama trebala bi uključivati i prevenciju profesionalnog sagorijevanja. Brojna istraživanja tog fenomena potvrđuju pretpostavku o značajnom utjecaju organizacijskih čimbenika na nastanak profesionalnog stresa. U ovom radu prikazan je dio rezultata istraživanja koje je provedeno na uzorku od 12 edukacijskih rehabilitatora u Centru za autizam, Zagreb. Cilj cjelokupnog istraživanja bio je usporedba procjene vlastitog doživljaja stresa i sindroma profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora u relaciji s korištenjem specifičnih edukacijsko-rehabilitacijskih programa za djecu s autizmom. Rehabilitatori su prošli dodatnu edukaciju o sustavnoj primjeni programa s vizualno okolinskom organizacijom podrške za podučavanje djece s autizmom (TEACCH), te su uz sustavnu superviziju stručnjaka s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta taj program provodili tijekom jedne nastavne godine. Za utvrđivanje razlika između uzoraka na svim skupovima varijabli primijenjena je metoda robusne diskriminacijske analize (Nikolić, 1991.). Analiza kvalitativnih i kvantitativnih promjena jednog uzorka ispitanika opisanih jednim skupom varijabli u dvije vremenske točke učinjena je primjenom programa PROM (Nikolić, 1997.). Rezultati dobiveni na pojedinim varijablama primijenjenog instrumenta u procjeni reakcije na profesionalni stres pokazali su statistički značajne promjene na kvalitativnoj i kvantitativnoj razini. Na osnovu takvih rezultata možemo reći da je primjena specifično strukturiranog programa u podučavanju učenika s autizmom imala statistički značajan utjecaj na promjenu u procjeni reakcije na profesionalni stres edukatora iz uzorka i to u smislu njihovog većeg zadovoljstva na poslu obzirom na višu razinu profesionalnog postignuća .

burnout sindrom; edukacijski rehabilitatori; djeca s poremećajem iz autističnog spektra.

nije evidentirano

engleski

Relation between professional stress in educators and implementation of specific educational program in working with children with autistic spectrum disorders

nije evidentirano

burnout syndrome; educators; children with autistic spectrum disorders.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

333-340.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Đurek, Vesna

Zagreb: Školska knjiga

978-9539670-7-8

Podaci o skupu

8.kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske UKLJUČIVANJE I PODRŠKA U ZAJEDNICI

predavanje

22.04.2010-24.04.2010

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Demografija