Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemi i izazovi arhitektonske edukacije (CROSBI ID 164467)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Šerman, Karin Problemi i izazovi arhitektonske edukacije // Čovjek i prostor : mjesečnik Udruženja hrvatskih arhitekata, 53 (2006), 5/6(624/625); 78-80

Podaci o odgovornosti

Šerman, Karin

hrvatski

Problemi i izazovi arhitektonske edukacije

Rasprava o poziciji arhitekture i urbanizma danas, koja je započeta u ČIP-u izborom iz diskusije provedene u časopisu Harvard Design Magazine 2004. godine, nastavlja se razmišljanjima na temu arhitektonske edukacije. Koje su snage i slabosti arhitektonske edukacije danas? I, kako bi se ona eventualno mogla poboljšati i aktualizirati? Na ova pitanja odgovaraju istaknuta imena suvremene svjetske arhitektonske scene, pedagozi kao i praktičari, apostrofirajući različite aspekte i slojeve ove složene problematike i demonstrirajući pritom različita stajališta i viđenja. Stan Allen tako analizira događaje iz recentne arhitektonske povijesti, tražeći u njima uzroke zamršenosti i poteškoća današnje kompleksne situacije. Preispituje odnos škola i profesije, odnos teorije i prakse, te pritom pod svoju analitičku lupu stavlja i potencijale tzv. “kritičke teorije” za današnju arhitektonsku produkciju, implicirajući svitanje ere nove, afirmativne, “postkritičke arhitekture”. Hal Foster pak apostrofira upravo problem i posljedice odustajanja od teorije i kritike, ukazujući na pritajene zamke i površnosti “postkritičke arhitekture” te zagovarajući i dalje rigorozni i utemeljeni kritički pristup. Zaha Hadid i Patrik Schumacher obrazlažu svoje tumačenje edukacije više kao istraživanja nego samog podučavanja, prepoznajući upravo poslijediplomske arhitektonske studije kao centre sustavne istraživačke aktivnosti, prijeko potrebne u arhitekturi danas. David Leatherbarrow ispituje odnos broja studenata arhitekture i priželjkivane kvalitete nastave i arhitektonske produkcije, zagovarajući pritom i alternativne načine učenja/podučavanja arhitekture, dok Michael Sorkin plastično podsjeća na jedan od suštinskih zadataka i obveza škola. Pa premda se neki od ovih uvida i razmišljanja ponešto i udaljuju od naših specifičnih okvira i prilika, nesumnjivo će temeljne ideje i ovako prodiskutirana iskustva i pozicije moći dodatno informirati i u nas recentno započete procese transformacije u području arhitektonske edukacije.

Harvard Design Magazine; Inventura 2004.; arhitektura; arhitektonska edukacija

nije evidentirano

engleski

Challenges of Architectural Education Today

nije evidentirano

Harvard Design Magazine; Stocktaking 2004; architecture; architectural education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (5/6(624/625))

2006.

78-80

objavljeno

0011-0728

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam