Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke? (CROSBI ID 564477)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šućur, Zoran Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke? // Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 85-86

Podaci o odgovornosti

Šućur, Zoran

hrvatski

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke?

Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je dispciplinu karakteristična „potraga za identiteom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Nema značajnih razlika među samim socijalnim pedagozima o pojedinim aspektima profesionalnog razvoja ili društvenog statusa vlastite struke. Kada su u pitanju mjere unapređenja profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.

socijalna pedagogija; profesija; profesionalizam; profesionalna obilježja; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

How do social pedagogues in Croatia perceive the social and professional status of their occupation?

nije evidentirano

social pedagogy; profession; professionalism; professional dimensions; Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

85-86.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"

Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina

Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-63-3

Podaci o skupu

3.hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, 10+ Snage socijalne pedagogije

predavanje

23.04.2010-25.04.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Socijalne djelatnosti