Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi, predrasude i stereotipi (CROSBI ID 25281)

Prilog u knjizi | stručni rad

Milas, Goran ; Čubela, Vera Stavovi, predrasude i stereotipi // Vojna psihologija / Pavlina, Želimir ; Komar, Zoran (ur.). Zagreb: Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH), 2000. str. 299-320-x

Podaci o odgovornosti

Milas, Goran ; Čubela, Vera

hrvatski

Stavovi, predrasude i stereotipi

Stavovi su razmjerno postojana vrednovanja ljudi, pojava i događanja koji se očituju u razmišljanju, osjećanju i ponašanju na određeni način. Poznajemo li stavove određene osobe možemo u izvjesnoj mjeri predvidjeti i njeno ponašanje, ali samo ako izmjerimo specifične stavove, izravno vezane za ponašanje koje nas zanima i isključimo različite situacione utjecaje koji na njega djeluju neovisno o usvojenim stavovima. Odnos stavova i ponašanja nije, međutim jednosmjeran. Kao što stavovi utječu na ponašanje, tako ponekad i ponašanje utječe na stavove. To se najčešće događa kad se nastoji umanjiti nelagoda što je izaziva ponašanje protivno usvojenim statovima. U tom se slučaju stavovi obično mijenjaju kako bi bili suglasni ponašanju. Oblikovanje stavova i ponašanja odvija se u međudjelovanju skupnih normi i naslijeđene psihičke strukture. Skupni pritisak je ponekad toliko jak da mu podliježemo zanemarujući pritom zdrav razum ili temeljne društvene vrijednosti. Stavovi se mogu mijenjati i uvjeravanjem, pri čemu razmjeri promjene ovise o komunikatoru, poruci, sredstvu priopćavanja i skupini kojoj se obraća. Predrasude predstavljaju specifičan oblik stavova koje se očituju u tendenciji da se o nekome misli, osjeća i reagira na određeni način samo na temelju njegove pripadnosti nekoj društvenoj skupini. Stereotipi, početno izjednačavani s predrasudama, predstavljaju zapravo sklonost da se nejasne i proturječne informacije brzo organiziraju na pojednostavljen način. Njihova uloga osobito je važna u situacijama koje zahtijevaju brzo odlučivanje.

stavovi, predrasude, stereotipi

nije evidentirano

engleski

Attitudes, prejudices and stereotypes

nije evidentirano

attitudes, prejudices, stereotypes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

299-320-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vojna psihologija

Pavlina, Želimir ; Komar, Zoran

Zagreb: Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH)

2000.

953-193-002-3

Povezanost rada

Sociologija