Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije (CROSBI ID 564536)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije
Nastava predstavlja organizirani proces učenja i poučavanja. Ona je djelotvorna ako su glavni subjekti tog procesa aktivni. Glavni subjekti su učenici. Nastavnici trebaju organizirati raznovrsne metodičke scenarije i aktivnosti učenika uz koje će učenici moći stjecati kompetencije važne za život i nastavak školovanja. U hrvatskim školama zaposleno je preko 35000 nastavnika koji su školovani odnosno osposobljavani na paradigmi didaktike nastave usmjerene na nastavnike. To je didaktika koja objašnjava što i kako trebaju raditinastavnici. Učenici trebaju učiti. I sredina za učenje (učionica) je opremljena i organizirana za potrebe takve nastave. Nastava usmjerena na učenike treba prilagođene prostore i odgovarajuću opremu, odnosno treba više opreme za raznovrsne aktivnosti učenika. Još na početku 20. stoljeća John Dewey, Maria Montessori i Celestin Freinet su postavili temelje za takvu didaktiku, ali su razni razlozi zaustavili razvoj takve didaktičke orijentacije. Krajem 20. stoljeća zagovornici konstruktivističke teorije ponovo u prvi plan stavljaju učenike. Glavne probleme za ostvarivanje tog didaktičkog modela (nastava usmjerena na učenike) vidi autor u postojećoj školskoj opremi i prostoru te usvojenim repertoarima ponašanja kod većine nastavnika. Nastava usmjerena na učenike je i skuplja od nastave usmjerene nanastavnike. Možda je i to bio jedan od razloga da je tijekom druge polovine 20. stoljeća u školama dominirao didaktički model nastave usmjerene na nastavnike u kojem je najvažnije „realizirati program“ prepričavanjem i pokazivanjem sadržaja i aktivnosti pred razrednim odjelom koji (uglavnom) sjedi i gleda.
didaktika; teorija kurikuluma; didaktičke strategije; konstruktivizam; ciljevi odgoja; evaluacija
nije evidentirano
engleski
Between didactic teaching focused on students and curriculum theory
nije evidentirano
didactic; teaching theory of curriculum; teaching strategies; constructivism; educational objectives; evaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
391-408.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike
Ivanšić, Ivan
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga
978-953-6862-19-1
Podaci o skupu
Kongres nastavnika matematike (4 ; 2010)
pozvano predavanje
30.06.2010-01.07.2010
Zagreb, Hrvatska