Spolne razlike u impulzivnom kupovanju (CROSBI ID 564607)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Butković, Ana ; Vukasović, Tena ; Bratko, Denis
hrvatski
Spolne razlike u impulzivnom kupovanju
Kupovanje danas predstavlja važan dio života svakog pojedinca. Iako svi priželjkuju racionalne odluke o kupovini koje uključuju prikupljanje informacija, procjenu alternativa i donošenje odluka temeljenih na analizi troška i dobitka, kupovanje je često iracionalno i pod utjecajem želja, potreba, emocija i raspoloženja. Impulzivno kupovanje se odnosi na kupovanje bez prethodne namjere koje često prate jake emocije i nedostatak planiranja. Prethodna istraživanja ukazuju da u impulzivnom kupovanju postoje spolne razlike pri čemu žene pokazuju veću tendenciju k impulzivnom kupovanju. U ovom istraživanju smo željeli provjeriti taj nalaz na hrvatskom uzorku. Skala impulzivnog kupovanja, koja mjeri i kognitivnu i emocionalnu komponentu impulzivnog kupovanja, primijenjena je na 282 muškarca i 394 žena, dobi između 16 i 22 godine. Spolne razlike su provjerene za ukupan rezultat te za kognitivnu i emocionalnu komponentu. Dobivene su statistički značajne razlike u impulzivnom kupovanju, kao i njegovoj kognitivnoj i emocionalnoj komponenti u očekivanom smjeru, odnosno žene su izjavljivale da su sklonije impulzivnom kupovanju od muškaraca.
implzivno kupovanje; spolne razlike
nije evidentirano
engleski
Sex differences in impulsive buying
nije evidentirano
impulsive buying; sex differences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
130-130.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova.
Sorić, I. ; Ćubela Adorić, V. ; Gregov, LJ. ; Penezić, Z.
Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju
978-953-7237-65-3
Podaci o skupu
XVII. dani psihologije u Zadru
poster
27.05.2010-29.05.2010
Zadar, Hrvatska