Analiza dosadašnjeg razvoja i stanja obrtništva sa smjernicama za strategiju njegova razvoja (CROSBI ID 766425)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Švaljek, Sandra ; Budak, Jelena ; Nušinović, Mustafa ; Rašić Bakarić, Ivana ; Redžepagić, Denis Analiza dosadašnjeg razvoja i stanja obrtništva sa smjernicama za strategiju njegova razvoja // Studije EIZ. 2010.

Švaljek, Sandra ; Budak, Jelena ; Nušinović, Mustafa ; Rašić Bakarić, Ivana ; Redžepagić, Denis

Analiza dosadašnjeg razvoja i stanja obrtništva sa smjernicama za strategiju njegova razvoja

Ova studija na sažet način opisuje sve važne aspekte obrtništva Republike Hrvatske, polazeći od dostupnih službenih dokumenata, propisa, baza podataka, kao i razgovora s predstavnicima ključnih dionika. Studija se sastoji od dva osnovna dijela. U prvom je dijelu dana analiza stanja obrtništva i njegova razvoja u ovom desetljeću, dok se u drugom dijelu na osnovi rezultata analize iz prvog dijela identificiraju polazišta za razradu strategije budućeg razvoja obrtništva. Prvi je dio bitno obuhvatniji od drugoga, te se sastoji od šest poglavlja. U prvom poglavlju dan je pregled najznačnijih propisa za poslovanje, evidenciju i poticanje obrta te za obrazovanje za obrtnička zanimanja. Navedene su i institucije koje uređuju stanje u obrtništvu te brinu o njegovom daljnjem razvoju. U drugom se poglavlju analiziraju osnovna obilježja obrtništva. Ova analiza obuhvaća kretanje broja obrta, zaposlenosti u obrtu, dobne strukture obrtnika, obrazovne strukture zaposlenih u obrtu, obrazovanja za obrtnička zanimanja, bruto dodane vrijednosti i izvoza obrta. Osim na razini Republike Hrvatske ova se obilježja analiziraju i na razini županija. Treće poglavlje bavi se financijskom analizom poslovanja obrta. Radi usporedbe osnovnih financijskih veličina, osim obrta – obveznika poreza na dohodak i obveznika poreza na dobit, analizom su obuhvaćena i mala trgovačka društva. Četvrto poglavlje je analiza poslovanja komorskog sustava. Peto poglavlje donosi analizu snaga, slabosti, prilika i prijetnji u institucionalnom i zakonskom okviru, u poslovanju obrtništva te u komorskom sustavu. Šesto poglavlje sadrži usporedni pregled obrtništva u odabranim europskim zemljama.Na osnovi analize stanja, te provedene SWOT analize predlaže se da buduća strategija razvoja obrta predvidi sljedeće aktivnosti u djelokrugu komorskog sustava: Unapređenje zakonskog okvira, Poticanje razvoja obrtništva, Obrazovanje za obrtnička zanimanja, Povezivanje obrta, Uvođenje novih usluga HOK-a i komorskog sustava, Unapređenje evidencije obrta, Usavršavanje informacijskog sustava HOK-a, Sudjelovanje u daljnjem unaprjeđenju Središnjeg obrtnog registra.

obrtništvo; obrtnička komora; Hrvatska

Analysis of the development and state of the crafts sector with guidelines for crafts development strategy

crafts; chamber of crafts; Croatia