Svojstva ploča iverica proizvedenih katalitičkim djelovanjem utekućenog drva na karbamid-formaldehidne smole (CROSBI ID 360392)

Jug, Davor Svojstva ploča iverica proizvedenih katalitičkim djelovanjem utekućenog drva na karbamid-formaldehidne smole / Jambreković, Vladimir (mentor); Antonović, Alan (neposredni voditelj). Zagreb, . 2010

Jug, Davor

Jambreković, Vladimir

Antonović, Alan

Svojstva ploča iverica proizvedenih katalitičkim djelovanjem utekućenog drva na karbamid-formaldehidne smole

Drvni kompozitni materijali, odnosno ploče na bazi usitnjenog drva materijali su budućnosti koji svojim širokim spektrom uporabnih mogućnosti osvajaju gotovo sva područja primjene. Kvaliteta drvnih kompozitnih materijala ne ovisi isključivo o vrsti i svojstvima drva primijenjenog u proizvodnji, već se primjenom ostalih nužnih nedrvnih sintetičkih kemijskih komponenata, kao što su raznovrsne smole, katalizatori i parafinske emulzije projektira u skladu s uporabnim zahtjevima. Vezano za navedenu problematiku, ovaj diplomski rad usmjeren je na mogućnost primjene utekućenog drva kao katalizatora u procesu vezanja karbamid-formaldehidnih (KF) smola na visokoj temperaturi, te utjecaj njegovog djelovanja na fizikalno-mehanička svojstva i emisiju formaldehida ploča iverica. Istraživanja su se vršila izradom eksperimentalnih ploča iverica primjenom katalizatora (otvrdivača) KF smola koji se najčešće koriste, a to su amonijev klorid (NH4CI) i amonijev sulfat (NH4)2SO4. Nadalje, uz iste uvjete izrađene su i ploče iverice primjenom utekućenog drva kao katalizatora, te je na temelju dobivenih rezultata ispitivanja napravljena usporedba s gore navedenim katalizatorima. Utekućeno drvo se prije uporabe nije posebno pripremalo, već se je iskoristio izrazito kiseli karakter njegovih komponenata koje omogućuju utekućenje.

kompozitni materijali; utekućeno drvo; karbamid-formaldehidna smola; katalizator

Properties of particleboards produced with catalytic reaction of liquefied wood on urea-formaldehyde resins

composite materials; liquefied wood; urea-formaldehyde resin; catalyst