Osnove računovodstva - računovodstvo za neračunovođe (CROSBI ID 7589)

Katarina, Žager ; Tušek, Boris ; Vašiček, Vesna ; Žager, Lajoš Osnove računovodstva - računovodstvo za neračunovođe. Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2007

Katarina, Žager ; Tušek, Boris ; Vašiček, Vesna ; Žager, Lajoš

Osnove računovodstva - računovodstvo za neračunovođe

Ova knjiga bavi se računovodstvenom problematikom, i to, prije svega, problematikom koju najčešće razmatramo u okviru financijskog izvještavanja. Naglasak je ovdje na računovodstvenoj logici, tj. na biti računovodstva, a računovodstvenoj tehnici posvećeno je manje pažnje. U suvremenim uvjetima poslovanja, u uvjetima djelovanja tržišta, računovodstvo postaje sve važnije. Nije moguće zamisliti poslovanje poduzeća te upravljanje poslovanjem i razvojem poduzeća bez kvalitetnih računovodstvenih informacija. Uobičajeno se ističe kako je računovodstvo "jezik poslovanja" ili "poslovni jezik". Prema tome, svi oni koji zauzimaju značajnu ulogu u poslovnom procesu moraju razumjeti taj jezik. Često se ističe kako svaki poslovni čovjek, između ostalog, mora razumjeti logiku računovodstvenog evidentiranja poslovanja i mora znati čitati financijske izvještaje. Knjiga je podijeljena u šest poglavlja i, pored uobičajenog predgovora i popisa literature, obuhvaća i dva priloga, tj. dodatka na kraju knjige. U prvom poglavlju razmatra se poduzeće u tržišnom okruženju, proces upravljanja te informacije potrebne za upravljanje. U kontekstu upravljanja naglasak je na korporativnom upravaljanju i na zadovoljavanju informacijskih potreba različitih korisnka računovodstvenih informacije. Nadalje, razmotrena je i uloga računovodstvenog informacijskog sustava u financijskom izvještavanju s tim da je posebno potencirana uloga revizije i analize finacijskih izvještaja. Drugo poglavlje obuhvaća definiranje računovodstva te vrste računovodstva i detaljno objašnjava financijske izvještaje i temeljne elemente financijskih izvještaja (imovina, obveze, kapital, prihodi, rashodi, novčani primici, novčani izdaci). Pri tome se vrlo značajna pažnja posvećuje problematici financijskog položaja i uspješnosti poslovanja. U trećem poglavlju razmatra se računovodstveni proces i računovodstvene politike. U tom kontekstu objašnjave se konto, pravila evidentiranja na kontu, knjigovodstvene isprave, poslovne knjige itd. Pri razmatranju računovodstvenog procesa na praktičnom primjeru prikazana je problematika evidentiranja (knjiženja) poslovnih promjena, zaključivanja konta i sastavljanja financijskih izvještaja. Osim toga, u kontekstu računovodstvenog procesa značajna pažnja posvećena je računovodstvenim politikama te načelima i standardima na temelju kojih se usvajaju računovodstvene politike. Pri tome je obrazložena problematika tihih pričuva (skrivene dobiti) i skrivenog gubitka. U četvrtom poglavlju obrađuje se problematika financijskog izvještavanja. Govori se o ciljevima i korisnicima financijskog izvještavanja. Pri tome se posebna pažnja posvećuje kvaliteti financijskih izvještaja. U kontekstu poboljšanja financijskog izvještavanja razmotrena je i revizija kao pretpostavka realnosti i objektivnosti financijskih izvještaja te metodologija analize financijskih izvještaja. Peto poglavlje sadržava materiju koju uobičajeno razmatramo u konteksu računovodstva troškova i upravljačkog računovodstva, ili kraće rečeno, interno orijentiranog računovodstva.Obuhvaćena je problematika praćenja troškova po prirodnim vrstama, mjestima i nosiocima troškova te standardni troškovi kao i ponašanje troškova s obzirom na različit stupanj iskorištenja kapaciteta. Ovo poglavlje završava razmatranjem problematike budžetiranja. U šestom poglavlju knjige pripremljeni su primjeri za vježbu koji su prije svega, usmjerni na problematiku savladavanja sustava dvojnog knjigovodstva, na evidentiranje tipičnih poslovnih transakcija te na sastavljanje temeljnih financijskih izvještaja. Na kraju knjige nalaze se dva priloga. U prvom prilogu obrađeno je pitanje kontnog plana, dok drugi prilog obuhvaća klasifikaciju temeljnih pokazatelja analize financijskih izvještaja.

računovodstvo; financijski izvještaji; računovodstveni proces; računovodstvene politike; analiza financijskih izvještaja; revizija; interno orijentirano računovodstvo

Basic Accounting - Accounting for Non-Accountants

accounting; financial statements; accounting process; accounting policies; analysis of financial statements; auditing; internal oriented accounting;