Utjecaj visokoškolskog obrazovanja na moralni razvoj osoba mlađe odrasle dobi (CROSBI ID 360452)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Hren, Darko
Kolesarić, Vladimir
Marušić, Matko
hrvatski
Utjecaj visokoškolskog obrazovanja na moralni razvoj osoba mlađe odrasle dobi
CILJ: Ispitati postoji li utjecaj visokoškolskog obrazovanja na razvoj moralnog rasuđivanja osoba mlađe odrasle dobi. POSTUPCI: Testom moralnog rasuđivanja (Test određivanja tema ili TOT2) ispitane su tri skupine sudionika – studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu (n=707), studenti Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu (n=415) i kontrolni sudionici, polaznici Pučkog otvorenog učilišta Zagreb (n=396). Dvije skupine studenata medicine testirane su dva puta – prvi put na drugoj godini, a potom je jedna generacija ispitana na trećoj (n=61), a druga na četvrtoj godini (n=75) čime su dobiveni i podaci o promjenama u funkciji vremena REZULTATI: Na početku studija nisu pronađene razlike u moralnom rasuđivanju između studenata medicine i elektrotehnike, ali su obje skupine imale statistički značajno viši rezultat od kontrolne skupine. Nije pronađena povezanost moralnog rasuđivanja i dobi u kontrolnih ispitanika koja bi upućivala na maturacijske promjene moralnog rasuđivanja u mlađoj odrasloj dobi. Nisu pronađene razlike u moralnom rasuđivanju između studenata elektrotehnike različitih godina koje bi govorile o mogućem razvoju moralnog rasuđivanja tijekom tog studija. U studenata medicine pronađen je statistički značajan kvadratni trend rezultata na testu moralnog rasuđivanja koji pokazuje početni napredaku, a potom zaustavljanje i nazadovanje moralnog rasuđivanja tijekom studija medicine. Ponovljena mjerenja sa studentima medicine pokazala su da je moralno rasuđivanje nazadovalo nakon ulaska u kliniku jer su se studenti počeli u većoj mjeri voditi shemom pridržavanja normi. ZAKLJUČAK:Moralno se rasuđivanje može razvijati u mlađoj odrasloj dobi, ali samo u funkciji specifičnih obrazovnih intervencija. Trenutni sustav obrazovanja u Hrvatskoj ne potiče taj razvoj u studenata tehničke struke. Tijekom studija medicine taj razvoj teče do ulaska u kliniku kad se zaustavlja i počinje nazadovanje. Potrebno je posvetiti veću pozornost poticanju moralnog razvoja u svih studenskih skupina razvijanjem specifičnih obrazovnih intervencija.
moralni razvoj; moralno rasuđivanje; moral; etika; studenti; studenti medicine; Kohlberg; neo-kohlbergovski pristup
nije evidentirano
engleski
Impact of higher education om young adults' moral reasoning
nije evidentirano
moral development; moral reasoning; moral; ethics; students; medical students; kohlberg; neo-kohlbergian approach
nije evidentirano
Podaci o izdanju
155
27.10.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb