Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos dječje socijalne i interkulturalne kompetencije (CROSBI ID 165291)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Livazović, Goran Odnos dječje socijalne i interkulturalne kompetencije // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 2; 261-276

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Livazović, Goran

hrvatski

Odnos dječje socijalne i interkulturalne kompetencije

Cilj je ovog rada ispitati koliko socijalne vještine, kao mjere poželjnog i socijalno kompetentnog ponašanja, sadrže, objašnjavaju i prognoziraju interkulturalnu kompetentnost učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole (N=593).Višedimenzoinalna mjera dječje socijalne kompetentncije operacionalizirana je kroz 17 varijabli čiju su kvalitetu razvijenosti procjenjivali učenici i njihovi razrednici. Usporedba rezultata je pokazala da ispitani učenici pozitivnije procjenjuju svoju socijalnu kompetentnost od njihovih nastavnika i da su djevojčice socijalno kompetentnije od dječaka. Faktorska analiza skale socijalnih vještina je pokazala da dječju socijalnu kompetentnost najviše određuje briga za druge, prepoznavanje osjećaja i potreba drugih te slaganje s drugima, što su prediktorske odrednice interkulturalne kompetentnosti. Socijalno, a samim tim i interkulturalno ponašanje ispitanih učenika najviše je određeno sposobnošću rješavanja međuljudskih odnosa, brigom za druge, spremnošću za suradnju, pomaganje i kompromise. Propitujući navedene kontekste, rad podupire suvremena nagnuća kurikuluma, zasnovana na ishodima učenja, standardima i kompetencijama, koji potiče otvorenost, fleksibilnost, interkulturalnost. inkluzivnost te učeniku usmjeren pristup.

škola; učenici; vještine; ponašanje; socijalna i interkulturalna kompetencija

The goal of this research is learning to what extent do social skills, as dimensions of desirable and socially competent behavior, contain, explain and predict intercultural competence of elementary school students who attend 5th, 6th, 7th and 8th grade. (N=593). Multidimensional criterion of children’s social competence was operationalized through 17 variables whose quality of development was assessed by students and their class masters. The result comparison indicates that surveyed students estimate their social competence more positively than their teachers do, and that girls are more socially competent than boys. Factor analysis of the scale of social skills shows that children’s competence is mostly determined by concern for others, recognition of feelings and needs of others and agreement with others. All of those determinants are prediction terms of intercultural competence. Social, and with it intercultural behavior, is mostly determined by the ability of solving human conflicts, concern for others, willingness to cooperate, helping and compromise. This research supports modern propensities of curriculum based on results of learning, standards and competencies that stim

engleski

The relationship between children's social and intercultural competence

nije evidentirano

school; students; skills; behaviour; social and intercultural competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (2)

2010.

261-276

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija