Prikaz knjige "Bottled & sold - The story behind our obsession with bottled water " (CROSBI ID 165534)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Bonacci, Ognjen Prikaz knjige "Bottled & sold - The story behind our obsession with bottled water " // Hrvatske Vode, 18 (2010), 73; 275-276

Bonacci, Ognjen

Prikaz knjige "Bottled & sold - The story behind our obsession with bottled water "

Knjiga „Buteljiraj i prodaj – priča o našoj opsjednutosti buteljiranom vodom“ najnoviji je uradak poznatog teoretičara upravljanja vodnim resursima Petera- H. Gleick-a predsjednika „Pacific Institute“ iz Oaklanda (Kalifornija, SAD) dobitnika prestižnog MacArthurovog priznanja za njegov kontinuiran i uspješan rad na problematici voda. Autora ove knjige smatra se danas najvećim vizionarom zaštite okoliša i najgorljivijim, ali i najautoritativnijim borcem za održivi razvoj, prvenstveno njegovih aspekata vezanih s upravljanjem vodnim resursima. Kao i sva djela ovog autora i ova je knjiga otvoreni, javni, za neke kontraverzni, ali u biti krajnje istiniti prikaz stanja stvari, ovog puta vezanog s buteljiranjem vode. Gleick je odlučio napisati knjigu s ciljem boljeg i cjelovitijeg razumijevanja i objašnjavanja značenja činjenice eksplozivnog rasta industrije buteljirane vode. On u knjizi argumentirano i polemički raspravlja o tome što za globalno svjetsko upravljanje vodnim resursima i okolišem znači ovaj nezaustavljivi trend porasta proizvodnje i korištenja vode u bocama. Ne zanemarujući pozitivne aspekte, više i strože tretira i ukazuje na one negativne. Autor ove knjige pokušava prvo sebi, a potom i ostalima objasniti zašto su ljudi voljni platiti tisuću puta više pojedinačno pakiranu vodu u boci nego vodu iz pipe koja im stoji u svakom trenutku na raspolaganju. Po njemu se radi o racionalno teško objašnjivoj ekonomskoj, okolišnoj i socijalnoj zaslijepljenosti.

voda u boci

Book review "Bottled & sold - The story behind our obsession with bottled water"

bottled water