Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti (CROSBI ID 165590)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Borozan, Đula ; Marković, Ružica Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti // Ekonomski vjesnik, XXIII (2010), 1; 28-43

Podaci o odgovornosti

Borozan, Đula ; Marković, Ružica

hrvatski

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti

Obrazovanje, osiguravajući stjecanje znanja i vještina adekvatnih zahtjevima suvremenog doba, ima ključni značaj za razvoj gospodarstva i cjelokupnog društva. Međutim, da bi ono imalo takav značaj, mora i samo kontinuirano i konzistentno poboljšavati svoju kvalitetu. Nastavnici u tom procesu imaju ključnu ulogu i sukladno njoj moraju i sami voditi računa o svom profesionalnom razvoju. Temeljni je cilj ovog rada bio istražiti stavove nastavnika Brčko distrikta Bosne i Hercegovine o cjeloživotnom obrazovanju, njihovoj spremnosti i uključenosti u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja te zadovoljstvu pozivom. Terensko je istraživanje provedeno anketiranjem 101 osnovnoškolskog nastavnika Brčko distrikta 2009. godine. Rezultati istraživanja su s jedne strane konzistentni rezultatima istraživanja u razvijenim zemljama, a s druge strane nisu. Konzistentni su kada dolazi u pitanje zadovoljstvo rada u željenoj struci. Međutim, kada dolazi u pitanje vrednovanje vlastite razine znanja i nastavničkih vještina te istog kod ostalih nastavnika u kolektivu, te kada dolazi u pitanje participacija u različitim oblicima profesionalnog razvoja, razlike postoje. Za razliku od većine anketiranih nastavnika u razvijenim zemljama, u Brčko distriktu je većina nastavnika vrlo zadovoljna svojim znanjima i vještinama, vlastitom opremljenošću literaturom za osobni i profesionalni razvoj, te ne ističe opremljenost škola istim kao problem. Iako je većina svjesna važnosti cjeloživotnog obrazovanja za svoj osobni profesionalni razvoj i razvoj društva općenito, nastavnici se prerijetko uključuju u različite oblike organiziranog stručnog usavršavanja, a mnogi ne vide niti potrebu za njim. Ta situacija generira niz implikacija i sugestija o kojima je raspravljano u radu, a koje su usmjerene samim nastavnicima, ravnateljima škola te općenito kreatorima obrazovne politike.

obrazovanje; cjeloživotno obrazovanje; ekonomski rast i razvoj; osnovnoškolski nastavnici; Brčko distrikt

nije evidentirano

engleski

Lifelong Education of Teachers: The Gap between Reality and Awareness

nije evidentirano

education; lifelong education; economic growth and development; elementary school teachers; Brčko District

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XXIII (1)

2010.

28-43

objavljeno

0353-359X

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost