Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ponašanje potrošača u turizmu - Stavovi i motivacijski čimbenici kao kriterij segmentiranja turističkog tržišta (CROSBI ID 165608)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Ozretić Došen, Đurđana ; Prebežac, Darko Consumer Behavior in Tourism – Attitudes and Motivators as Criteria for Segmentation of Tourism Market / Ponašanje potrošača u turizmu - Stavovi i motivacijski čimbenici kao kriterij segmentiranja turističkog tržišta // Acta turistica, 15 (2003), 2; 118-143

Podaci o odgovornosti

Ozretić Došen, Đurđana ; Prebežac, Darko

hrvatski

Ponašanje potrošača u turizmu - Stavovi i motivacijski čimbenici kao kriterij segmentiranja turističkog tržišta

Iako je zadovoljavanje potreba potrošača temelj klasične marketinške teorije, znanstveno utemeljeno proučavanje ponašanja potrošača i analiza odlučivanja o kupovini određenog proizvoda ili usluge započelo je relativno kasno. Otkrivanje i razumijevanje motiva i stavova potrošača zadaci su koji se postavljaju pred marketinške stručnjake, a u cilju oblikovanja i primjene marketinških strategija koje će aktivirati i zadovoljiti na tržištu postojeće, uočene potrebe. Potrošači u turizmu (turisti), su vrlo heterogena skupina. Uslijed toga se ponuda usluga i proizvoda koji čine turistički proizvod određene destinacije zasniva na brojnim kombinacijama različitih opcija. Dobro poznavanje i razumijevanje ponašanja turista od strane managera u turističkoj destinaciji neophodno je za planiranje i provedbu učinkovitog marketinškog programa. Ponašanje studenata u procesu odlučivanja o kupovini turističkog proizvoda do sada je vrlo malo istraženo područje. U provedenom istraživanju autori pojašnjavaju proces odlučivanja turista o kupovini i korištenju turističkog proizvoda, istražuju ponašanje specifične skupine turista – studenata, identificiraju čimbenike koji su bitni za vođenje učinkovite marketinške politike na tom tržišnom segmentu te ukazuju na mogućnosti klasterske analize kao tehnike za segmentiranje turističkog tržišta, s naglaskom na mogućnosti primjene u cilju preciznog otkrivanja razlika unutar definiranog tržišnog segmenta, u ovom slučaju studentske populacije. Although satisfying consumer’s needs is basis of classic marketing theory, scientific based study of consumer behavior and the analysis of decision-making process in purchase of a product or service started relatively late. Discovering and understanding consumer’s attitudes and motivators are tasks put before marketing experts for the purpose of forming and implementing marketing strategies that will activate and satisfy needs that exist and are discovered on the market. Consumers in tourism (tourists) are a very heterogeneous group. Hence, the offer of services and products that constitute tourism product of a destination is based on myriad of combinations of different options. Good knowledge and understanding of tourist’s behavior by the managers in tourist destination is essential factor in drafting and implementing efficient marketing strategy.Behavior of students in the decision- making process in tourism has been researched very little so far. In the research authors are throwing more light on tourist’s decision- making process in the purchase and consumption of tourism product. They explain behavior of a specific group of tourists-students, identify factors that are important for the implementation of efficient marketing strategy in that market segment, and point to capabilities of cluster analysis as a technique for segmentation of tourism market, underlying possibilities of application for the purpose of specifically discovering differences within defined marketing segment ; in this particular case student population.

ponašanje potrošača; stavovi; motivi; turist; turistička destinacija; turističko tržište; klasterska analiza

nije evidentirano

engleski

Consumer Behavior in Tourism – Attitudes and Motivators as Criteria for Segmentation of Tourism Market

Iako je zadovoljavanje potreba potrošača temelj klasične marketinške teorije, znanstveno utemeljeno proučavanje ponašanja potrošača i analiza odlučivanja o kupovini određenog proizvoda ili usluge započelo je relativno kasno. Otkrivanje i razumijevanje motiva i stavova potrošača zadaci su koji se postavljaju pred marketinške stručnjake, a u cilju oblikovanja i primjene marketinških strategija koje će aktivirati i zadovoljiti na tržištu postojeće, uočene potrebe. Potrošači u turizmu (turisti), su vrlo heterogena skupina. Uslijed toga se ponuda usluga i proizvoda koji čine turistički proizvod određene destinacije zasniva na brojnim kombinacijama različitih opcija. Dobro poznavanje i razumijevanje ponašanja turista od strane managera u turističkoj destinaciji neophodno je za planiranje i provedbu učinkovitog marketinškog programa. Ponašanje studenata u procesu odlučivanja o kupovini turističkog proizvoda do sada je vrlo malo istraženo područje. U provedenom istraživanju autori pojašnjavaju proces odlučivanja turista o kupovini i korištenju turističkog proizvoda, istražuju ponašanje specifične skupine turista – studenata, identificiraju čimbenike koji su bitni za vođenje učinkovite marketinške politike na tom tržišnom segmentu te ukazuju na mogućnosti klasterske analize kao tehnike za segmentiranje turističkog tržišta, s naglaskom na mogućnosti primjene u cilju preciznog otkrivanja razlika unutar definiranog tržišnog segmenta, u ovom slučaju studentske populacije. Although satisfying consumer’s needs is basis of classic marketing theory, scientific based study of consumer behavior and the analysis of decision-making process in purchase of a product or service started relatively late. Discovering and understanding consumer’s attitudes and motivators are tasks put before marketing experts for the purpose of forming and implementing marketing strategies that will activate and satisfy needs that exist and are discovered on the market. Consumers in tourism (tourists) are a very heterogeneous group. Hence, the offer of services and products that constitute tourism product of a destination is based on myriad of combinations of different options. Good knowledge and understanding of tourist’s behavior by the managers in tourist destination is essential factor in drafting and implementing efficient marketing strategy.Behavior of students in the decision- making process in tourism has been researched very little so far. In the research authors are throwing more light on tourist’s decision- making process in the purchase and consumption of tourism product. They explain behavior of a specific group of tourists-students, identify factors that are important for the implementation of efficient marketing strategy in that market segment, and point to capabilities of cluster analysis as a technique for segmentation of tourism market, underlying possibilities of application for the purpose of specifically discovering differences within defined marketing segment ; in this particular case student population.

vonsumer behavior; attitudes; motivators; tourist; tourist destination; tourism market; cluster analysis

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (2)

2003.

118-143

objavljeno

0353-4316

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice