Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta (CROSBI ID 165668)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Čengić, Drago Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta // Revija za sociologiju, 40 (2010), 2; 185-210

Podaci o odgovornosti

Čengić, Drago

hrvatski

Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta

U ovome se radu na empirijskome uzorku hrvatskih malih i srednjih poduzeća, temeljem poštanskoga anketiranja od listopada 2008. do veljače 2009. godine (N = 213), pokušava identificirati poduzetnike preživljavanja i poduzetnike rasta te njihove strategije rasta u posljednjih pet godina. Iako korištene varijable ne opisuju ukupnost konkretnih poslovnih strategija promatranih poduzeća, njima su zabilježene tri bitne poslovne strategije značajnog dijela ovih dvaju tipova poduzeća. To su: a) strategija ciljanoga obrazovanja kadrova i zapošljavanja novih menadžera, b) poboljšanje kakvoće proizvoda/usluga te c) strategija osvajanja stranoga tržišta, uz značajno oslanjanje na stvaranje poslovnih saveza sa stranim poduzećima. Istraživanje nije potvrdilo hipotezu da hrvatska mikro, mala i srednja poduzeća svoju jedinu šansu za poslovni uspjeh traže u nekoj od lokalnih inačica strategije »tržišnih niša«. S dolaskom sadašnje gospodarsko-financijske krize, bivše strategije rasta pretvorile su se u neku od recesijskih strategija i tek ostaje za vidjeti koji će tipovi poduzeća preživjeti nove ekonomske uvjete. Ono što je također važno: nastala kriza skrenula je ponovno pozornost na tip sadašnje gospodarske strukture (prevlast trgovine, financijskog i sektora usluga pred proizvodnim djelatnostima) u Hrvatskoj i na dugoročno neodrživu narav dosadašnjega rasta malih i srednjih poduzeća.

Tipovi poduzetnika; poslovne strategije; poduzetnici rasta; poduzetnici preživljavanja; Hrvatska.

nije evidentirano

engleski

Croatian Entrepreneur Types, Business Strategies and Perceived Limits of Growth

nije evidentirano

Types of entrepreneurs; business strategies; entrepreneurs of growth; entrepreneurs of survival; Croatia.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40 (2)

2010.

185-210

objavljeno

0350-154X

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost