Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta (CROSBI ID 165668)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čengić, Drago
hrvatski
Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta
U ovome se radu na empirijskome uzorku hrvatskih malih i srednjih poduzeća, temeljem poštanskoga anketiranja od listopada 2008. do veljače 2009. godine (N = 213), pokušava identificirati poduzetnike preživljavanja i poduzetnike rasta te njihove strategije rasta u posljednjih pet godina. Iako korištene varijable ne opisuju ukupnost konkretnih poslovnih strategija promatranih poduzeća, njima su zabilježene tri bitne poslovne strategije značajnog dijela ovih dvaju tipova poduzeća. To su: a) strategija ciljanoga obrazovanja kadrova i zapošljavanja novih menadžera, b) poboljšanje kakvoće proizvoda/usluga te c) strategija osvajanja stranoga tržišta, uz značajno oslanjanje na stvaranje poslovnih saveza sa stranim poduzećima. Istraživanje nije potvrdilo hipotezu da hrvatska mikro, mala i srednja poduzeća svoju jedinu šansu za poslovni uspjeh traže u nekoj od lokalnih inačica strategije »tržišnih niša«. S dolaskom sadašnje gospodarsko-financijske krize, bivše strategije rasta pretvorile su se u neku od recesijskih strategija i tek ostaje za vidjeti koji će tipovi poduzeća preživjeti nove ekonomske uvjete. Ono što je također važno: nastala kriza skrenula je ponovno pozornost na tip sadašnje gospodarske strukture (prevlast trgovine, financijskog i sektora usluga pred proizvodnim djelatnostima) u Hrvatskoj i na dugoročno neodrživu narav dosadašnjega rasta malih i srednjih poduzeća.
Tipovi poduzetnika; poslovne strategije; poduzetnici rasta; poduzetnici preživljavanja; Hrvatska.
nije evidentirano
engleski
Croatian Entrepreneur Types, Business Strategies and Perceived Limits of Growth
nije evidentirano
Types of entrepreneurs; business strategies; entrepreneurs of growth; entrepreneurs of survival; Croatia.
nije evidentirano