Heterociklički kondenzirani kinoloni i kinolini kao potencijalni antitumorski agensi (CROSBI ID 566185)

Karminski-Zamola, Grace Heterociklički kondenzirani kinoloni i kinolini kao potencijalni antitumorski agensi // 13. Ružičkini dani "Danas znanost - sutra industrija" : knjiga sažetaka = 13th Ružička Days "Today Science - Tomorrow Industry" / Šubarić, Drago (ur.). Osijek: Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2010. str. 07-07

Karminski-Zamola, Grace

Heterociklički kondenzirani kinoloni i kinolini kao potencijalni antitumorski agensi

Mnogi kondenzirani benzotienokinoloni, benzotienonaftiridi i tienotienilkinoloni, kao i benzimidazo [1, 2-] kinolini i heterocikličkh analozi diazaciklopenta [c] fluorena pripremljeni su u višestepenim sintezma: farmacoforne skupine se uvode u glavne strukture. Među mnogim pripremljenim spojevima najbolju antitumorsku aktivnost "in vitro" na nekoliko linija ljudskih tumorskih stanica pokazaloje samo nekoliko spojeva. Promjena jezgre terminalnog benzena kiselog dijela molekule s tiofenom u kinolon nije značajno utjecala na antitumorski aktivnost, a zamjena kinolonske jezgre s naftiridonskim jezgrama povećava antitumorsko djelovanje. Kinoloni i kinolini pokazuju vrlo slično i dobro antitumorsko djelovanje. Reakcije vezanja DNA su otkrivene promjenama fluorescencije, UV i CD spektara i konačne denaturacije DNK.

kondenzirani kinoloni i kinolini; antitumorsko djelovanje; vezivanje na DNA

Heterocyclic condensed quinolones and quinolines as potential antitumor agents

condensed quinolones and quinolines; antitumor action; DNA binding