Utjecaj različit gnojidbe dušikom i malčiranja na dinamiu rasta i plodonošenja rajčice (CROSBI ID 360995)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Grbac, Vesna Utjecaj različit gnojidbe dušikom i malčiranja na dinamiu rasta i plodonošenja rajčice / Ban, Dean (mentor); Poreč, Veleučilište u Rijeci, . 2010

Grbac, Vesna

Ban, Dean

Utjecaj različit gnojidbe dušikom i malčiranja na dinamiu rasta i plodonošenja rajčice

Rajčica (Lycopersicon esculentum Mill.) jedna je od najraširenijih povrćarskih kultura. kako u svijetu tako i u Istri.. Osim sortimenta, na vegetativni rast, i plodonošenje rajčice utječu i neke agrotehničke mjere, kao što su gnojdiba dušikom i malčiranje tla. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi utjecaj različitih razina dušične gnojidbe i različitih vrsta malčeva na rast, razvoj i plodonošenje rajčice za preradu. Glavni faktor gnojidba dušikom imala je tri razine, 60, 120 i 180 kg N ha -1, dok je za malčiranje uz kontrolu (golo tlo) bio malč od slame i crni PE film. Pokus je bio postavljen po split-plot shemi u tri ponavljanja, a dušik se u vegetaciji u obliku UREE, dodavao fertirigacijom. Najveći vegetativni rast imale su biljke tretirane sa 60 i 180 kg N ha -1. Malčiranje se pokazalo povoljnom agrotehničkom mjerom, jer je utjecalo na veći vegetativni rast i više prinose u usporedbi s golim tlom. Od malčeva, bolji se pokazao malč od crnog PE filma, koji je više stimulirao porast biljaka i plodonošenje rajčice od slame. Za postizanje zadovoljavajućeg vegetativnog rasta i optimalnog prinosa uz zadovoljenje ekoloških normi, preporučuje se gnojidba dušikom u količini od 60 kg N ha -1, uz malčiranje crnim PE filmom.

biomasa; crni PE film; Lycopersicon esculentum Mill.; slama; urea

Effect of different nitrogen fertilization and mulching on growth and fruiting of tomato

Nema ih