Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Riječ uz izložbu Konzervatorsko-restauratorski radovi na mozaicima u Naroni/Vidu (CROSBI ID 766684)

Druge vrste radova | popularni rad

Buljević, Zrinka Riječ uz izložbu Konzervatorsko-restauratorski radovi na mozaicima u Naroni/Vidu // Konzervatorsko-restauratorski radovi na mozaicima u Naroni/Vidu. 2010.

Podaci o odgovornosti

Buljević, Zrinka

hrvatski

Riječ uz izložbu Konzervatorsko-restauratorski radovi na mozaicima u Naroni/Vidu

Rad na naronitanskim mozaicima, na njihovu otkrivanju, konzerviranju i restauraciji, otpočeo je davne 1951. g. kada je Ivan Marović, kustos Arheološkog muzeja u Splitu, mozaik što ga je našao na Forumu konzervirao krovnom ljepenkom. Rijetko se događaju veliki nalazi, a kada se dogode ponesu svih koji sudjeluju u terenskim istraživanjima. Tako je bilo u Naroni od 1995. g, od prvih sondi Emilija Marina u Plećaševim štalama, do otvaranja Arheološkog Muzeja Narone 2007. g. Bilo je uzbudljivo otkriti isti mozaik koji je naš Moro otkrio, dokumentirao i zaštitio prije pola stoljeća: bila je to svojevrsna arheologija arheologije, ali i konzervacije. Dobro zvuče pohvale Borka Vješnice, voditelja restauratoskih radova u Augusteju i autora ove izložbe, upućene Moru, odnosno kvaliteti njegove metode. Kad smo kod konzervacije, otkriveno je da su i u antici mozaici popravljani, krpani. Koliko su Rimljani znali graditi, naši su stručnjaci znali sačuvati. A da to nije puka lauda rimskim graditeljima, najbolje znaju restauratori koji su sudjelovali u čišćenju, dokumentiranju, konzerviranju i restauriranju podnih mozaika nađenih u prostorijama građevine južno od Augusteja te u samom hramu. Morov mozaik nalazi se u tzv. prostoriji A tzv. taberne, a drugi je, s mramornim umetcima, nađen u tzv. prostoriji B. Mozaici su, kao uostalom i ostali nalazi, bili znatno oštećeni u kasnoantičko doba. Valja imati na umu i propadanje zbog protoka vremena, prenamjene objekata, od kasnoantičkog rušenja hrama, pada grada, do smještanja štala, ne više uz rimski forum nego uz seoski trg Kekovicu. Čišćenje, dokumentiranje, opšivanje, pokrivanje, pa podizanje ljepljenjem na višeslojne podloge, premještanje, te ravnanje i vraćanje mozaika, ili njihovih dijelova (ovdje ih je primjereno nazvati mozaičkim tapetima), pokazali su se zahtjevnim timskim poslovima za što su na svaki način, kako prilikom građenja, tako i za istraživanja, a osobito prezentacije, bile potrebne čvrste podloge i potpun angažman svih sudionika iz više radionica ili institucija. Ono što osobito raduje nakon uspješno obavljenog posla, jest suradnja muzejskih preparatora i restauratora, Borkovih suradnika, kako na konzervaciji i restauraciji tako i na ovoj izložbi. Samo takva sinergija može dati željeni rezultat, kako i priliči zahtjevnom postupku slaganja mozaičkih kockica u cjelinu.

Narona Vid mozaik

nije evidentirano

engleski

Preface of the Exhibition: Conservation-restoration treatments of the mosaics in Narona/Vid

nije evidentirano

Narona Vid mosaic

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Konzervatorsko-restauratorski radovi na mozaicima u Naroni/Vidu

2010.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Arheologija