Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 566821)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Romstein, Ksenija Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 273-283

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija

hrvatski

Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju

Renesansno viđenje čovjeka kao „homo fabera“ i danas se potvrđuje u istraživanjima neuroznanosti, sociologije, filozofije i pedagogije. Konstruiranje individualnog (ja) u tenzijskom je odnosu sa kolektivnim (oni). Odnosno, dok je individualno interpretativno i integrativno, kolektivno se odlikuje funkcionalnom prikladnošću. Obzirom da je heterogenost društva prirodna, postavlja se pitanje odnosa viđenja samoga sebe u okvirima personalnih atributa i utjecaja okruženja na građenje identiteta. Interpretacija tog odnosa počiva na dominantnoj socijalnoj ideologiji i izravno utječe na stvaranje „kategorija“ ljudi. To za djecu s teškoćama u razvoju predstavlja dvojaku opasnost: građenje unutarnjeg koncepta o sebi t.j. identiteta kroz iskustva socijalnog položaja nastalog nepravednim socijalnim aranžmanima te zadržavanje statusa quo stvorenih relacija. Interkulturalizam, bez obzira na brojne definicije, predstavlja vrijednost. On je komplementaran sa filozofijom inkluzije koja se temelji na pozitivnoj diferencijaciji i koja „teškoće u razvoju“ tumači kao odraz normativne orijentacije društva. U ovome će se radu podastrijeti viđenja osobnih karakteristika djece s teškoćama u razvoju. Dobiveni rezultati imati će pragmatičnu vrijednost te će biti upotrebljivi praktičarima (u prvome redu odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i rehabilitatorima) za dizajniranje razvojno primjerenog okruženja te studentima kao potporanj u promišljanju o kompleksnosti teškoće i građenju osobnih kriterija interkulturalizma.

autobiografija ; djeca s teškoćama u razvoju ; identitet ; interkulturalizam ; inkluzija

nije evidentirano

engleski

Who am I? Autobiographic Narratives of <children with Disabilities

nije evidentirano

autobiography ; children with developmental disabilities ; identity ; interculturalism ; inclusion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

273-283.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings

Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek

978-953-6965-21-2

Podaci o skupu

2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education

predavanje

30.09.2010-01.10.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija