Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 566821)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Romstein, Ksenija
hrvatski
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju
Renesansno viđenje čovjeka kao „homo fabera“ i danas se potvrđuje u istraživanjima neuroznanosti, sociologije, filozofije i pedagogije. Konstruiranje individualnog (ja) u tenzijskom je odnosu sa kolektivnim (oni). Odnosno, dok je individualno interpretativno i integrativno, kolektivno se odlikuje funkcionalnom prikladnošću. Obzirom da je heterogenost društva prirodna, postavlja se pitanje odnosa viđenja samoga sebe u okvirima personalnih atributa i utjecaja okruženja na građenje identiteta. Interpretacija tog odnosa počiva na dominantnoj socijalnoj ideologiji i izravno utječe na stvaranje „kategorija“ ljudi. To za djecu s teškoćama u razvoju predstavlja dvojaku opasnost: građenje unutarnjeg koncepta o sebi t.j. identiteta kroz iskustva socijalnog položaja nastalog nepravednim socijalnim aranžmanima te zadržavanje statusa quo stvorenih relacija. Interkulturalizam, bez obzira na brojne definicije, predstavlja vrijednost. On je komplementaran sa filozofijom inkluzije koja se temelji na pozitivnoj diferencijaciji i koja „teškoće u razvoju“ tumači kao odraz normativne orijentacije društva. U ovome će se radu podastrijeti viđenja osobnih karakteristika djece s teškoćama u razvoju. Dobiveni rezultati imati će pragmatičnu vrijednost te će biti upotrebljivi praktičarima (u prvome redu odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i rehabilitatorima) za dizajniranje razvojno primjerenog okruženja te studentima kao potporanj u promišljanju o kompleksnosti teškoće i građenju osobnih kriterija interkulturalizma.
autobiografija ; djeca s teškoćama u razvoju ; identitet ; interkulturalizam ; inkluzija
nije evidentirano
engleski
Who am I? Autobiographic Narratives of <children with Disabilities
nije evidentirano
autobiography ; children with developmental disabilities ; identity ; interculturalism ; inclusion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
273-283.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings
Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek
978-953-6965-21-2
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
predavanje
30.09.2010-01.10.2010
Osijek, Hrvatska