Razvoj jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 361283)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Mirjana Čelar
Maja Ljubetić
Maja Ljubetić
hrvatski
Razvoj jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi
Djetetov govorno-jezični razvoj ovisi o psihomotornim, psihičkim i socijalnim čimbenicima, s posebnim naglaskom na okolinu koja mora težiti zajednici koja uči. Postoje dvije faze razvoja dječjeg govora: predlingvistička i lingvistička. Predlingvistička faza je najosjetljivije faza pa je zadaća roditelja pružanje zaštite i emocionalne podrške. O predlingvistička fazi ovisi tijek razvoja lingvističke faze ; trenutak kada dijete progovara prvu riječ i postupno gradi svoj rječnik. Budući da je usvajanje govora interakcijski proces, zadaća roditelja, odgojitelja i drugih ljudi u djetetovoj okolini je da budu poticaj, svojim verbalnim i neverbalnim načinom komuniciranja, kako bi dijete izgradilo vlastiti govorno-jezični model. No, ako je riječ o: djeci s jezičnim poteškoćama - važno ih je prepoznati i preventivno reagirati ; jezično darovitu djecu usmjeravati na usavršavanje svojih kompetencija ; a djecu koja kasno progovaraju ne svrstavati u skupinu djece s jezičnim teškoćama, nego im omogućiti kvalitetan razvoj.
djeca rane i predškolske dobi; jezične kompetencije; razvoj
nije evidentirano
engleski
Development of linguistic competences of children early and preschool age
nije evidentirano
preeschool children; linguistic competences; development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
28.09.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split