Ispitivanje povezanosti Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda (CROSBI ID 361347)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lanc, Sanja
Heđever, Mladen
hrvatski
Ispitivanje povezanosti Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda
Ovo istraživanje o vezi Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda provedeno je u sklopu projekta čiji je cilj ispitati poremećaje slušnog procesiranja (PSP) u školske djece u Hrvatskoj. U uzorku ispitanika obuhvaćeno je 375 učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Cilj ovog istraživanja bio je primijeniti Dihotički test riječi te utvrditi kako učenici prepoznaju riječi s obzirom na dob. S obzirom na odabrani cilj postavljene su slijedeće hipoteze istraživanja: H1: Očekuje se statistički značajna povezanost rezultata subtesta za desno uho i kronološke dobi ; H2: Očekuje se statistički značajna povezanost rezultata subtesta za lijevo uho i kronološke dobi. Rezultati pokazuju statistički značajnu povezanost dobi i broja točno prepoznatih parova riječi za oba uha te razlikovanje ispitanika po kronološkoj dobi na temelju ukupnih rezultata u Dihotičkom testu riječi. Također je pokazana potreba za eliminacijom nekih parova riječi kako bi ukupni rezultati na testu još bolje prikazali povezanost kronološke dobi i točno prepoznatih parova riječi. Zaključuje se da rezultati učenika nižih razreda pokazuju napredak u procesiranju govornih signala pod utjecajem dobi i sazrijevanja što se primjećuje u porastu broja točno ponovljenih parova riječi i ukupnim rezultatima u Dihotičkom testu riječi s obzirom na kronološku dob.
Poremećaj slušnog procesiranja; Dihotički test riječi; učenici prvog do četvrtog razreda osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Testing the Correlation between Dihotic words test and age of the pupils in lower grades of primary school
nije evidentirano
Auditory processing disorder; Dihotic Words Test; pupils from first to fourth grade
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
28.09.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb