Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Baterija testova za otkrivanje poremećaja slušnog procesiranja (CROSBI ID 567211)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Heđever, Mladen ; Vincek, Maja ; Sardelić, Senka Baterija testova za otkrivanje poremećaja slušnog procesiranja. 2010

Podaci o odgovornosti

Heđever, Mladen ; Vincek, Maja ; Sardelić, Senka

hrvatski

Baterija testova za otkrivanje poremećaja slušnog procesiranja

Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Kada koristimo termin poremećaj slušnog procesiranja, to znači da nešto negativno utječe na obradu i interpretaciju pristiglih podataka. PSP može biti povezan s teškoćama slušanja, razumijevanja govora, jezičnog razvoja i učenja. Tema ovog diplomskog rada jest povezanost poremećaja slušnog procesiranja s jezično - govornim sposobnostima kod učenika nižih razreda. Cilj ovog istraživanja bio je primijeniti bateriju od četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi i Dihotički test rečenica), te utvrditi postoji li povezanost rezultata na testovima s jezično-govornim sposobnostima. Uzorak ispitanika obuhvatio je oko 300 učenika od prvog do četvrtog razreda na području grada Zagreba, okolice pa i šire na području Hrvatske. Rezultati pokazuju da test filtriranih riječi, test govora u buci, te dihotički testovi riječi i rečenica dobro razlikuju djecu s obzirom na dob. Starija djeca pokazuju bolje rezultate na svim subtestovima. Također su statistički značajne razlike na varijablama ocjene i sva četiri subtesta, što znači da su djeca koja su procjenjena kao bolji učenici također pokazali bolje rezultate na svim subtestovima. Iz navedenih rezultata vidljivo je da postoji povezanost jezično – govornih sposobnosti (ocjene, čitanje, pisanje, jezik) učenika nižih razreda osnovne škole i rezultata na subtestovima. Poremećaj slušnog procesiranja predstavlja deficit u procesiranju auditivno prezentiranih informacija, te je povezan s govorno - jezičnim teškoćama, teškoćama učenja, čitanja i pisanja, što je ovim istraživanjem potvrđeno.

Slušno procesiranje; govorno-jezične sposobnosti; baterija testova

nije evidentirano

engleski

Test battery for detection of auditory processing disorder

nije evidentirano

Auditory processing; speech and language skills; test battery

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

4. kongres hrvatskih logopeda: Logopedija i izazovi novog vremena

predavanje

22.09.2010-25.09.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija