Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Studije medija (CROSBI ID 42349)

Prilog u knjizi | stručni rad

Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila Studije medija // Knjiga za medije - mediji za knjigu. Beograd, 2008. str. 60-92

Podaci o odgovornosti

Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila

hrvatski

Studije medija

U radu se razmatra kompleksna problematika medijskog obrazovanja i daje se konkreto rješenje za medijsko obrazovanje u R Hrvatskoj. Medijsko obrazovanje se može promatrati kao podsustav obrazovnog sustava. Ono je posljednjih decenija najviše usmjereno na djecu i omladinu. Danas se, zbog medijalizacije i ideje o „obrazovanju koje traje cijeli život” oblast medijskog obrazovanja širi. Korisnici se sve više okreću Internetu, kao real time mediju, na kome je moguće do informacija doći ne samo brzo, već i iz različitih izvora. S jedne strane govorimo o migraciji tradicionalnih medija na Internet, koja je vidljiva i u Hrvatskoj, pa gotovo sve dnevne novine, tjednici i elektronički mediji imaju svoje web stranice. One su koncipirane na dva načina, pa tako neke sadrže samo prenošenje tekstova iz tiskanih izdanja, dok pak druge uz to uključuju i cjelodnevni update o svim novim, zanimljivim i važnim događajima. Obrazovanje profesionalnih stručnjaka (stvaralaca) u oblasti medija. To područje pripada Mediologiji, kao znanosti koja se bavi medijima. Danas je mediologija hit. Na zapadu studenti masovno studiraju komuniciranje i medije. Kod nas se o tome više priča, no što postoji adekvatni studij. Eventualno iz privatne inicijative i one nevladinih organizacija dolazi interes za proučavanje virtualnog prostora, novih medija. No, znanstveno izgrađena svijest o tome što su radio, televizija, internet i novine ne postoji. Imamo fakultete na kojima se izučava novinarstvo, ali oni nisu suvremeno osmišljeni. Postojeći studiji novinarstva su opterećeni nastojanjem da se studenti nauče „ponešto o svemu“, ostvarujući i potvrđujući poznatu kvalifikaciju da su novinari „površne sveznalice“. To je loše stoga što im se omogućuje izgovor da ne moraju ni u čemu biti stručni. U tako koncipiranom studiju nema vremena za neke predmete struke, recimo za medijske predmete. Mediologija je profesija koja je izuzetno zahtjevna i odgovorna te stoga obrazovanju mediologa treba posvetiti posebnu pozornost. Portali i e-zine su kroz svoju povijest stvorili i jednu novu vrstu novinarstva, nazvanu online ili Internet novinarstvo. Definirati taj pojam jako je teško, s obzirom na to da se on konstanto širi, upravo kako se i širi mogućnost prezentiranja informacija na Internetu.

medijsko obrazovanje, mediji

Recezenr: Prof. dr. Ratko Božović

engleski

Media Studies

nije evidentirano

medi education, medi

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-92.

objavljeno

Podaci o knjizi

Knjiga za medije - mediji za knjigu

Beograd:

2008.

978-86-7102-330-6

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti