Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom (CROSBI ID 361491)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Šegvić, Miroslav
Bazijanac, Ernest
Krajček, Karolina
hrvatski
Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom
Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova, koja se svodi na poznavanje ukupnih otpora zrakoplova u letu, predstavlja najvažniji parametar za određivanje performansi zrakoplova u krstarenju. Unatoč brojnim sofisticiranim numeričkim metodama i eksperimentima provedenih u aerotunelu, bez ispitivanja u letu nije moguće sa sigurnošću utvrditi stvarni ukupni otpor zrakoplova. Određivanje polare ispitivanjem u letu omogućava određivanje stvarnih performansi zrakoplova koji je korišten u eksperimentu. Stvarne performanse zrakoplova, iskazane tablično, su od velike koristi operaterima i pilotima koji sudjeluju u eksploataciji zrakoplova. Također ispitivanje zrakoplova u letu daje uvid u razliku performansi prikazanih u priručniku za upotrebu zrakoplova od strane proizvođača zrakoplova (AOM-Aircraft Operations Manual, POH-Pilot's Operating Handbook) i trenutnih performansi zrakoplova nakon više godina eksploatacije. U ovom završnom radu analizirana je primjena jedne metode i rezultati ispitivanja u letu na primjeru lakog dvomotornog zrakoplova Piper Seminole PA-44-180 iz 1978. u vlasništvu Fakulteta prometnih znanosti. Izabrana je analitička metoda određivanja polare zrakoplova u horizontalnom letu za jednu konfiguraciju zrakoplova. Tehnika metode svodi se na uspostavljanje ustaljenog horizontalnog leta na različitim visinama i brzinama leta pri čemu se fotografira instrumentalna ploča zrakoplova kako bi se očitali podaci sa visinomjera, brzinomjera, indikatora broja okretaja motora, prikaznika tlaka punjenja, termometra i variometra ukoliko postoji tendencija zrakoplova da mijenja visinu uz mjerenje vremena. Na temelju očitanih podataka, te njihove redukcije i analize moguće je odrediti Oswaldov koeficijent i koeficijent parazitnog otpora koji definiraju ukupni otpor zrakoplova, odnosno polaru.
ukupan otpor ; potrebna snaga ; ispitivanje u letu
nije evidentirano
engleski
Determination of drag polar and power required for airplane with piston engine
nije evidentirano
total drag ; power required ; flight testing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
21.09.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb