Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom (CROSBI ID 361491)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Šegvić, Miroslav Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom / Bazijanac, Ernest (mentor); Krajček, Karolina (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2010

Podaci o odgovornosti

Šegvić, Miroslav

Bazijanac, Ernest

Krajček, Karolina

hrvatski

Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom

Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova, koja se svodi na poznavanje ukupnih otpora zrakoplova u letu, predstavlja najvažniji parametar za određivanje performansi zrakoplova u krstarenju. Unatoč brojnim sofisticiranim numeričkim metodama i eksperimentima provedenih u aerotunelu, bez ispitivanja u letu nije moguće sa sigurnošću utvrditi stvarni ukupni otpor zrakoplova. Određivanje polare ispitivanjem u letu omogućava određivanje stvarnih performansi zrakoplova koji je korišten u eksperimentu. Stvarne performanse zrakoplova, iskazane tablično, su od velike koristi operaterima i pilotima koji sudjeluju u eksploataciji zrakoplova. Također ispitivanje zrakoplova u letu daje uvid u razliku performansi prikazanih u priručniku za upotrebu zrakoplova od strane proizvođača zrakoplova (AOM-Aircraft Operations Manual, POH-Pilot's Operating Handbook) i trenutnih performansi zrakoplova nakon više godina eksploatacije. U ovom završnom radu analizirana je primjena jedne metode i rezultati ispitivanja u letu na primjeru lakog dvomotornog zrakoplova Piper Seminole PA-44-180 iz 1978. u vlasništvu Fakulteta prometnih znanosti. Izabrana je analitička metoda određivanja polare zrakoplova u horizontalnom letu za jednu konfiguraciju zrakoplova. Tehnika metode svodi se na uspostavljanje ustaljenog horizontalnog leta na različitim visinama i brzinama leta pri čemu se fotografira instrumentalna ploča zrakoplova kako bi se očitali podaci sa visinomjera, brzinomjera, indikatora broja okretaja motora, prikaznika tlaka punjenja, termometra i variometra ukoliko postoji tendencija zrakoplova da mijenja visinu uz mjerenje vremena. Na temelju očitanih podataka, te njihove redukcije i analize moguće je odrediti Oswaldov koeficijent i koeficijent parazitnog otpora koji definiraju ukupni otpor zrakoplova, odnosno polaru.

ukupan otpor ; potrebna snaga ; ispitivanje u letu

nije evidentirano

engleski

Determination of drag polar and power required for airplane with piston engine

nije evidentirano

total drag ; power required ; flight testing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

21.09.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika