Ustav RH nakon ustavnih promjena 2010. godine (CROSBI ID 166631)

Smerdel, Branko Ustav RH nakon ustavnih promjena 2010. godine // Hrvatska pravna revija, 10 (2010), 9; 1-8

Smerdel, Branko

Ustav RH nakon ustavnih promjena 2010. godine

U radu se kritički prikazuju promjene Ustava RH usvojene 16. lipnja 2010. godine. Autor je mišljenja kako su promjene, donesene u procesu mukotrpnog usklađivanja stajališta vladajuće koalicije i koalicije oporbenih stranaka, donesene s dominantnom političkom svrhom da ojačaju poziciju Hrvatske u tijeku pristupnih pregovora, odnosno pripreme ustavni sustav za punopravno članstvo u Europskoj uniji. Dominacija političkih ciljeva i političke volje dovela je, međutim, do zanemarivanja stručnih aspekata ustavotvorstva, i zbog toga do ozbiljnih nejasnoća i nedorečenosti u ustavnom tekstu. Autor klasifi cira usvojene ustavne promjene u šest kategorija, te se ukratko osvrće na njihov sadržaj, kako bi pravničkoj i općoj javnosti olakšao čitanje i razumijevanje novog ustavnog teksta. Premda je sudionik oštrih rasprava i polemika o konceptu ustavnih promjena, autor smatra kako nakon njihova usvajanja, nastavljanje akademske rasprave treba zamijeniti konstruktivnim pravnim pristupom koji će omogućiti prevladavanje nejasnoća i otvorenih pitanja. U tome vidi novu priliku za hrvatsku pravnu znanost i pravnu struku.

Ustav RH; ustavne promjene; pristupni pregovori; stručni aspekti Promjene Ustava

Constitution of the Republic of Croatia after the Revision of the Constitution of 2010

Constitution of the Republic of Croatia; Revision of the Constitution; accession negotiarions; professional aspects of the revision