Ispitivanje učinka glazbe na ponašanje i kreativnost učenika s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 567505)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bakota, Koraljka ; Obad, Dubravka ; Koščec, Gordana Ispitivanje učinka glazbe na ponašanje i kreativnost učenika s teškoćama u razvoju // 4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Logopedija i izazovi novog vremena : zbornik sažetaka / Blaži, Draženka (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 44-44

Bakota, Koraljka ; Obad, Dubravka ; Koščec, Gordana

Ispitivanje učinka glazbe na ponašanje i kreativnost učenika s teškoćama u razvoju

Poliklinika SUVAG je zdravstvena ustanova za dijagnostiku i rehabilitaciju slušanja i govora. Polaznici rehabilitacije i edukacije su djeca koja imaju dijagnosticiran poremećaj govorne komunikacije uglavnom zbog oštećenja sluha i/ili govora. U Poliklinici SUVAG glazbene stimulacije kao i stimulacije pokretom su u funkciji razvoja svih komponenata govora. Glazbene stimulacije sa svojim postupcima, koje su filogenetski i ontogenetski bliže ljudskom biću nego sam govor, potiču bržu percepciju, čistoću i strukturiranje govornih formi. Ovo izlaganje ukazuje na još dva primjera korištenja glazbe u radu s djecom u Poliklinici SUVAG. Prvi je ispitivanje učinka glazbe u rješavanju konfliktne situacije između učenika u uvjetima dramatizacije. Ispitivan je utjecaj glazbe na intenzitet, tempo i intonaciju govora, mimiku lica, geste, govorni ritam, pauzu, govornu agresiju i prepoznavanje stvarnog konteksta. Drugi primjer je uporaba glazbe na nastavi likovne kulture gdje se učenike potiče da povezuju audutivni i vizualni doživljaj. Cilj ovakve uporabe glazbe je poticanje kreativnosti i divergentnog mišljenja kod učenika ali, prije svega, kvalitetnija i potpunija percepcija svijeta koji ih okružuje.

učenici steškoćama u razvoju; glazba; kreativnost

Examination of effects of music on behavior and creativity of students with difficulties in development

students with difficulties in development; music; creativity