Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija (CROSBI ID 567559)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Hrvatić, Neven Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija // Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije / Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago (ur.). Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2010. str. 131-142

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija

U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Budući da su odgoj, obrazovanje i informiranje temeljni čimbenici koji omogućuju razvoj svih bitnih sastavnica značajnih za višestrani napredak nekog naroda (a za opstanak etničkih i nacionalnih manjina oni su od presudne važnosti), pluralističko i istinski demokratsko društvo treba ne samo poštovati etničku, kulturnu, jezičnu i vjersku posebnost pripadnika nacionalnih manjina, a manjinsko okružje treba postati odgovarajuće mjesto za izražavanje, očuvanje i razvijanje samobitnosti. Rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima, ukazuju na visoku razinu deklarativnog prihvaćanja europskih vrijednosti, postojanje stereotipa, izraženu socijalnu distancu prema pripadnicima nacionalnih, etničkih i religijskih skupina kod srednjoškolaca u Hrvatskoj, te visoku hijerarhijsku distancu, pretežni kolektivizam, jasno podijeljene društvene (socijalne) spolne uloge i snažnu kontrolu neizvjesnosti, kao dijelove Hofstedeovog modela. Dominantne vrijednosti dobivenih karakteristika reduciraju se u nacionalnom kurikulumu, uz mogućnost ublažavanja na svim razinama (odgojne vrijednosti, stjecanje temeljnih kompetencija učenika, odgojno-obrazovna područja i međupredmetne teme) posebno u okviru interkulturalnih kurikularnih odrednica. Suradnja u provedbi obrazovanja na manjinskim jezicima, posebno na hrvatskom jeziku u Republici Srbiji i srpskom jeziku u Republici Hrvatskoj, kroz razvoj odgojno-obrazovnih oblika i modela, koncipiranju nastavnih planova i programa, udžbenika i razvoju interkulturalnog kurikuluma važan je faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije.

interkulturalno obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; suradnja Hrvatska-Srbija

nije evidentirano

engleski

Intercultural relations and education in minority languages: Croatia-Serbia

nije evidentirano

intercultural education; intercultural curriculum; education in minority languages; collaboration Croatia - Serbia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-142.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije

Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago

Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN)

978-953-6028-26-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija